Typ 44 - el.vindusheiser sluttet plutselig å fungere

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg et heller irriterende problem..

Jeg hadde kjørt ned sideruta for å snakke med noen og når jeg skulle kjøre de opp igjen etterpå, var det ikke liv i noen av rutene, så klart så måtte det begynne å regne også..

Tok av dørhåndtaket og kryssbytta vindusheisbrytere (De har en tendens å få dårlig kontakt, samt bryteren for førervinduet må være ok for at alle andre rutene skal fungere, er som en masterbryter, knotete forklart)

Fortsatt ikke liv i de.

Åpnet opp sikringsboksen og sjekket samtlige sikringer, alle var hele.

Så ble jeg tipset om at hvis jeg demonterte nederste delen under rattet, altså en slags hattehylle, så skulle det være noe under det. Jeg fant en oversikt over releer, uten at jeg ble noe klokere av det, tok ut og satte i alle relène, i tilfelle det skulle være noe irr eller noe, Ingen hell, men etter en ny titt på lappen skjønte jeg at det var et rele som blir kalt for komfortmodul, eller på godt norsk, dobbeltrele.

Delenummer er: 443 959 257

88cc6e74d4779de0-main.jpg

Jeg hadde heldigvis en typ44 stående som jeg lånte releet ifra, koblet i det og voila! Da var det lys og liv i alle vinduene igjen!

Bilen som dette problemet oppsto i, var en 1991 Audi 200 20v quattro

Legg merke til at også den elektriske takluken vil mest sannsynlig også slutte og fungere hvis dette releet sier natta.

Håper dette kan komme til hjelp for andre i en senere anledning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.