#1 Skrevet Januar 9, 2011 De siste dagene har bilen stoppet helt plutselig etter 5 min kjøring. Det har skjedd to ganger på kort tid. Første gangen var det ikke liv i bilen i det heletatt. Var strøm og hørte bensinpumpa. Startet plutselig etter et par minutter hvile. Andre gangen skjedde på akkurat samme sted. Men da startet den med en gang igjen. Jeg kjøpte bilen for 2 uker siden og selger sa han hadde byttet coil. Det står i en sylindrisk coil (for stifttenning?), men det vel feil coil vel? Noen som har tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2011 Det kan høres ut som at hall-giveren din i fordelern er på vei til å gå... ta med deg et multimeter og få sjekka opp dette neste gang den stopper og ikke vil starte igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2011 Men skal ikke starteren gå rundt fordi om hallgiveren er gåen da? Det er ingen reaksjon når jeg vrir om nøkkelen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 10, 2011 Jo, det skal den. Greit å få med all informasjonen i første innlegget Men siden startern din ikke drar når bilen slukner så får det meg til å tro at det kan være no galt med tenningslås-bryteren din... Hovedsaklig fordi denne ofte gir problemer med å få start og fordi det er en vanlig feil. Men kan ikke huske å ha hørt at noen har opplevd at bilen slukner når den har vært gåen.... Tingen er atl, om jeg ikke tar feil da, så er dette det eneste svakepunktet som kan hindre starteren i å dra rundt OG få bilen din til å slukke. Det er feks. ikke no relee til starteren i sikringsboksen som drar med seg noe mer drit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2011 Takker for svar. Men Møller Bil skaffer ikke hallgiver til denne lenger. Noen som vet hvor jeg kan skaffe? Eventuelt om noen har orginalnummeret på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2011 Takker for svar. Men Møller Bil skaffer ikke hallgiver til denne lenger. Noen som vet hvor jeg kan skaffe? Eventuelt om noen har orginalnummeret på den? Om starteren ikke slår inn så er det ikke hall-giveren som er defekt! Det er en her på forumet som selger hall-giver til NG/NF/AAR. Kan sende navn på PM om interessert. Nytt bakstykke til tenningslåsen får du HER. Hvordan den skiftes ser du HER. Er riktignok ikke en 100 C4 i guiden men fremgangsmåten er lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2011 Takker for svar. Men Møller Bil skaffer ikke hallgiver til denne lenger. Noen som vet hvor jeg kan skaffe? Eventuelt om noen har orginalnummeret på den? Altså, starteren skal slå inn selv om hall-giveren er gåen.... så slår den ikke inn så er det trolig noe annet som forårsaker problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 12, 2011 Om starteren ikke slår inn så er det ikke hall-giveren som er defekt!Det er en her på forumet som selger hall-giver til NG/NF/AAR. Kan sende navn på PM om interessert. Nytt bakstykke til tenningslåsen får du HER. Hvordan den skiftes ser du HER. Er riktignok ikke en 100 C4 i guiden men fremgangsmåten er lik. Siste dagene har starteren slått inn. Det var vel bare en gang den ikke slo inn. Så jeg har stor tro på at det er hall-giveren. Hvis du kan finne navnet på han som skal selge hadde jeg blitt veldig glad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 12, 2011 Du har PM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 13, 2011 Er det denne? http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/reparatursatz-zuendverteiler-bosch-1237011124-originalverpackt/16073616 Hvis det er denne kan jeg skaffe den gjennom jobb billig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 13, 2011 Leste på NordicAudi at det er ikke bare-bare å bytte giveren på 2.0 og 2.3??? Må ha presse og spesialverktøy??? Noen som har gjort denne jobben før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 13, 2011 Jeg jobber på møller verksted, og ene kollegaen min hadde samme problemet for et par år tilbake. Motoren bare stoppet plutselig og fikk ikke liv i den, men etter et par minutter kom den helt plutselig, skjedde fra tid til annen. Han fant ut at det var en vacum slange det hadde gått hull på, helt merkelig... Men bilen går jo omtrent på vacum daså... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 15, 2011 (endret) Den startet ikke i det hele tatt i dag. Enten i dag morges eller nå i kveld. Men så sprayet jeg kontakten til hall-giveren med elekronikkrens. Da startet den tvert. den stoppet etter 10 min på tomgang. Tok av og på kontakten så startet den igjen. Så jeg tror nok helt sikkert nå at det er hall-giveren. Men jeg har lest i forskjellige forum at den ikke kan byttes uten å bytte fordeler... Er det tilfelle??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 15, 2011 Den startet ikke i det hele tatt i dag. Enten i dag morges eller nå i kveld. Men så sprayet jeg kontakten til hall-giveren med elekronikkrens. Da startet den tvert. den stoppet etter 10 min på tomgang. Tok av og på kontakten så startet den igjen. Så jeg tror nok helt sikkert nå at det er hall-giveren. Men jeg har lest i forskjellige forum at den ikke kan byttes uten å bytte fordeler... Er det tilfelle??? Jeg bytta i alle fall hele fordelern da hallgivern min tok kvelden. Dyr var den også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...