Caddy 1,4 fusker ved pådrag....

Anbefalte innlegg

Jeg har en Caddy 1,4 bensin 2002 mod. I det siste har den begynt å fuske mer og mer, og er ofte litt rar når den skal startes. Den starter, går i 2 sek og dør ut. Slik gjør den 2-3 ganger før den går skikkelig. Og ved gasspådrag fusker den ved mellomgass og full gass, men kjører jeg veeeldig pent på gassen ved akselerasjon fusker den ikke. Men som sagt ved motstand fusker den helt forferdelig, særlig rundt 2-2500 omdr. Her om dagen når jeg kjørte på E6 og skulle opp en lang bakke så begynte den å fuske konstant, slik at den bare går og nykker hele tiden. Jeg måtte ned i 3 gir på høyt turtall og farta sank fra 110-80 samt at motorfeil lampa blinka. Men når jeg kom opp bakken slukka motorlampa og fuskinga avtok.

Det skal sies at den fusker mindre med mer bensin på tanken, men kan jo ikke bare være kondens siden den også fusker ved full tank.

Kan dette være plugger, luftmengdemåler, lambda, pluggledninger, rotor/fordeler???

Noen som har opplevd lignende problemer eller vet hva som kan være feil?

Takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt lignende symptomer på tilsvarende bil under kjøring og gasspådrag. Motorlapmen lyste ved pådarag. Men er et par mnd siden sist gang. Har vurdert å koble på VAG com å se men ikke kommet så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Får kanskje dra opp til Møller da. Bilen fusker altid ved pådrag eller motstand, men det er ikke hver gang at motorlampa lyser. Rare greier det der. Kan kanskje være noe med tenning/blandinga også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.