Bilen går på tre sylindere- A4 1,6 03-mod

Anbefalte innlegg

Har en audi A4 avant 2003 mod som i dag begynte å gå litt uvanlig. Den starta liksom aldri for fullt da jeg ikke holdt nøkkelen på starteren lenge nok når jeg startet den.

Den er veldig svak, og høres ut som en tre-sylindra motor, og eksos/kat er rødglødene.

Det er snakk om en 1,6 liter motor. Hva kan dette være? Hva må evt byttes, og hva kostet noe slikt tro?

Noen i gjøvik området som har vag-com? Kan ikke kjøre noe særlig nå regner jeg med(?)

Edit: motorlampa blinker. Har ikke testet å starte den når den er blitt kald igjen (var varm når jeg starta en isted da dette skjedde) skal prøve å starte igjen senere idag når den er kald.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan feilsøke deg frem til hvilken coil som er gåen ved å ta av kontakten på hver enkelt mens motoren går, en og en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på passat 1.8t og var coil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på passat 1.8t og var coil.

Samme her også.. Min hadde dog bare hoppet av : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk like dårlig når motoren var kald også... Får ta turen til møller imorgen tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun 1 coil på 1.6. Er no dritt å bytte. Er garantert den som er dårlig, bytta mange av de på 1.6literne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her også.. Min hadde dog bare hoppet av : rolleyes

Første jeg skjekket det.Skrudde av motordekselet men mine satt fint:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være dårlige pluggkabler.. De kan du ohme, husker ikke verdien i hodet nå.. Og se etter Irr..

Men coil er ett kjent problem her ja, da må innsuget løsnes/ut for å komme til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva kommer det på å bytte slikt på møller ca? Hvis det er coilen som må byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at mutter betalte ett sted mellom 4 og 5k på lokale VAG verksted her..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, var hos møller nå, og det var coilen. 1500 for den, og 3k i arbeid + moms... Så endte på 5500,-

Ikke morsomt når man er student ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Nei det er ikke gøy når man tenker på at det veldig lett å bytte denne selv:) Bare å løsne gasspjeldet fra innsuget og legge det til siden så er det fritt frem ned til coilen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fritt frem å komme hit til gjøvik å gjøre det for meg mot betaling ;)

EDIT: har ikke levert den på verksted enda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Nei det er ikke gøy når man tenker på at det veldig lett å bytte denne selv:) Bare å løsne gasspjeldet fra innsuget og legge det til siden så er det fritt frem ned til coilen:)

Hvor lang tid tar det å utføre slikt arbeid da? har muligens en fra skolen som kan hjelpe meg med dette, han hadde god peil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.