Noen som kan sjekke delenr på fjørben og hjullager, S4?

Anbefalte innlegg

Noen med ETKA her som kan sjekke opp 441 407 257 0 til meg? Og gjerne korleis hjullager som skal være i disse? Standard lagerene med 82mm ytterdiameter blir for lite og gamle lageret er det desverre ikkje meir igjen av. Hasta innom Biltema 5 min før dei stengte idag men dei hadde såklart ingenting i den størrelsen eg trenger. Ca 85mm ytterdiameter er det gamle lageret hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha trålet Ebay, VagCat og Google har eg komt fram til at eg må ha eit lager frå Audi A4 V6 eller A8 Quattro (1996 mod). Delenr 8D0498625A. Dette har ytterdiameter 85mm men står ingenting om innerdiameter. Delenr på lager som eg har fått til min bil er 4A0498625, noen som kan sjekke om disse er like bortsett fra 85mm ytterdiameter og 82 mm ytterdiameter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står ikke noe om innerdiameteren i ETKA heller.

Men det delenummeret du har fått til din bil, altså 4A0498625 er et lager som er brukt på mange biltyper, vertfall det meste av C4-biler, Audi 100/200/V8 fra 1983 til 94 osv.

Mens det første du nevner står oppført som at det er brukt kun i de to bilene du nevner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan sjekke delenr på fjørbenet mitt så eg veit korleis bil det kjem fra? 441 407 257 0

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir ingen resultater i etka vertfall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller finner ingenting heller, einaste tipset dei har er å spesialbestille eit hjullager fra A8 til 1200 kr som eg må forhåndsbetale og ikkje får returnert. Valget står mellom det eller stikke innom eit mekanisk verksted og få dreiet ei hylse eg presser inn og sveiser fast i fjørbenet for å så presse inn lageret eg har. Har eg feberfantasi no eller vil det virke? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil vel i totalen bli dyrere enn å kjøpe det lageret i utgangspunktet.

I tillegg må du ha en fin presspasning og god sveis for at du skal være helt fordømt sikker på at dette ikke løsner. Evt få frest inn spor til låsering(er) eller noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med ETKA her som kan sjekke opp 441 407 257 0 til meg? Og gjerne korleis hjullager som skal være i disse? Standard lagerene med 82mm ytterdiameter blir for lite og gamle lageret er det desverre ikkje meir igjen av. Hasta innom Biltema 5 min før dei stengte idag men dei hadde såklart ingenting i den størrelsen eg trenger. Ca 85mm ytterdiameter er det gamle lageret hvertfall.

441 407 257 0 er ikke noe delenr.

441 407 257 må være etterfulgt av en bokstav.

Sjekk delenummeret ditt skikkelig, så kan jeg åpne ETKA 6 når jeg kommer hjem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er problemet, står ingen bokstav etter nummeret. Studert meg grønn på dette fjærbenet no. Men har no bestilt hjullager fra Audi A8 2.8 V6, satser på at det passer. Ytterdiameteren skal passe hvertfall, og mekonomen var billigere og tok retur om det ikkje passet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

441 407 257 0 er ikke noe delenr.

441 407 257 må være etterfulgt av en bokstav.

Sjekk delenummeret ditt skikkelig, så kan jeg åpne ETKA 6 når jeg kommer hjem...

Er ETKA 6 bedre enn ETKA 7? :o

Men som Dag sier, det du skreiv kom vertfall ikke opp som noe gyldig delenummer, sjekk om den 0-en du hadde på slutten kan være noe annet. Den er ikke O vertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt ut 0 med D så finner dere kanskje noe. Ingen anna bokstav det kan likne på hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tok eg ein sjanse og bestilte hjullager frå A8 så får vi sjå i morgen om det passer. Ein smule betre service på Mekonomen enn Møller gitt, fekk returnere lageret om det ikkje passet der og. Ingen som har funnet fjørbenet enda? 441 407 257 D må det vel bli. Eller B sjølv om eg er skeptisk til det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tok eg ein sjanse og bestilte hjullager frå A8 så får vi sjå i morgen om det passer. Ein smule betre service på Mekonomen enn Møller gitt, fekk returnere lageret om det ikkje passet der og. Ingen som har funnet fjørbenet enda? 441 407 257 D må det vel bli. Eller B sjølv om eg er skeptisk til det.

Hverken B eller D-nr går inn i ETKA6 engang :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig. Custom fjørbein på min da:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.