2.2 10v startet - døde- starter overhodet ikke igjen.

Anbefalte innlegg

YES!

Akkurat det som passet meg bra klokken 0400 etter 10 timer med kjøring på jobb i et helvetes vær.

Dokaen vil jaggu ikke starte, eller den startet, men døde da jeg hadde latt den gå i 3-4min i det jeg skulle kjøre.

Og så var den helt død. : bh :

 

Iom. at jeg mistenker en død kaldstart, så plugget jeg først ut den.

-Det hjalp ikke.

 

Så tenkte jeg kanskje den hadde druknet i bensin pga. kaldstart.

- Pluggene var tørre (kunne sikkert trengt en utskiftning, men så ikke jævlige ut)

 

Koblet ut tomgangsregulator.

- Det hjalp heller ikke.

 

Så plutselig starta den mirakuløst, men døde raskt ut da jeg ga litt gass mens den hadde en tomgang på rundt 1500.

 

Og nå starter den overhodet ikke.

 

Så lett over, men fant ikke noe som kunne tyde på falskluft.

Tenningsdeler så jeg over for under en uke siden, og det så nogenlunde greit ut.

 

Så vattt inn de hule heite kan dette være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du røsker ut tomgangsregulatoren og den fortsatt har en tomgang på 1500 rpm så kan det jo høres ut som falskluft da.... Se over litt nøyere?

+Lese ut feilkoder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motorkode er dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røske ut tomgangsregulator mens den går blir litt tricky, siden den ikke starter ;)

Og feilkoder blir noe vanskelig det også, iom. at dette er en motor som står i en Transporter og ombyggingen er noe kjapt gjennomført, må på oppdagelsesferd for å finne hvor ting er plassert nedi der.

 

Motorkode er jeg usikker på, står dette på toppen eller blokka?

Edit: tipper det er KU.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røske ut tomgangsregulator mens den går blir litt tricky, siden den ikke starter ;)

Og feilkoder blir noe vanskelig det også, iom. at dette er en motor som står i en Transporter og ombyggingen er noe kjapt gjennomført, må på oppdagelsesferd for å finne hvor ting er plassert nedi der.

 

Motorkode er jeg usikker på, står dette på toppen eller blokka?

Edit: tipper det er KU.

 

Dersom dette er motorkode KU, kan du glemme å få ut feilkoder.

Denne motoren har ingen elektronisk motorstyring. Det eneste som er elektronisk her er tomgangsstyringen.

Motoren har gammeldags K-Jetronic, og er relativt lett å feilsøke om man har rett instrument for dette.

 

Jeg vil råde deg til å sjekke for vakuumlekkasjer. Dersom den starter når den er kald, men dør relativt fort, kan det tyde på vakuumlekkasje eller defekt oppvarmingsregulator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet plugger i stad, uten resultat.

Mye frem og tilbake, men den startet omsider, gikk i ca. 3min og døde.

Det samme skjedde en gang til etter mye prøving.

 

Vi antok at det måtte være noe surr med bensinpumpa.

 

MEN til slutt starta den, og gikk feilfritt i 10min eller noe, med en kjøretur.

 

Så, nå skjønner jeg ikke stort.

Værsyk? :P (hadde godt over halv tank, så tviler på at det er kondens, men har jo vært mye skiftende temperaturer nå)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet plugger i stad, uten resultat.

Mye frem og tilbake, men den startet omsider, gikk i ca. 3min og døde.

Det samme skjedde en gang til etter mye prøving.

 

Vi antok at det måtte være noe surr med bensinpumpa.

 

MEN til slutt starta den, og gikk feilfritt i 10min eller noe, med en kjøretur.

 

Så, nå skjønner jeg ikke stort.

Værsyk? :P (hadde godt over halv tank, så tviler på at det er kondens, men har jo vært mye skiftende temperaturer nå)

 

Hvordan bensinpumpe bruker du da?

Har du greie på hvordan K-Jetronic fungerer samt prinsippene i det hele tatt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker jeg hadde et lignende problem på en T3 Caravelle 112i Syncro som jeg hadde for mange år siden. Jeg kjørte i en vanndam, og motoren stoppet. Det var ikke en stor vanndam, motorrommet var knusk tørt. Feilen på min var rett og slett dårlig kontakt på bensinpumpen, som sitter eksternt på denne bilen. Min var en Syncro - tanken var bak over girkassen, og bensinpumpen hang under tanken, ved siden av girkassen. Kabelskoene på pumpa var løse, og når gummihetten rundt kabelskoene på pumpen ble fylt med vann, mistet pumpen strømmen. Jeg satte på nye kabelsko, pakket skoene med fett, og hadde aldri dette problemet igjen så lenge jeg eide bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

YES!

Akkurat det som passet meg bra klokken 0400 etter 10 timer med kjøring på jobb i et helvetes vær.

Dokaen vil jaggu ikke starte, eller den startet, men døde da jeg hadde latt den gå i 3-4min i det jeg skulle kjøre.

Og så var den helt død. : bh :

 

Iom. at jeg mistenker en død kaldstart, så plugget jeg først ut den.

-Det hjalp ikke.

 

Så tenkte jeg kanskje den hadde druknet i bensin pga. kaldstart.

- Pluggene var tørre (kunne sikkert trengt en utskiftning, men så ikke jævlige ut)

 

Koblet ut tomgangsregulator.

- Det hjalp heller ikke.

 

Så plutselig starta den mirakuløst, men døde raskt ut da jeg ga litt gass mens den hadde en tomgang på rundt 1500.

 

Og nå starter den overhodet ikke.

 

Så lett over, men fant ikke noe som kunne tyde på falskluft.

Tenningsdeler så jeg over for under en uke siden, og det så nogenlunde greit ut.

 

Så vattt inn de hule heite kan dette være?

 

Samme skjedde med min A4 B5. Da var det bensinpumpa som hadde tatt kvelden......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra jobb, bilen startet fint og fungerte ypperlig hele turen.

 

Bensinpumpa på bilen durer og går, MEN jeg tror nok at det kan ligge noe i det der ja.

Har ingen annen logisk forklaring egentlig, så får vel spandere på meg en god gammeldags sørvisss.

Bytte pumpe, filtre, olje og fordelerlokk/rotor.

 

Men synes det fortsatt er litt merkelig at bilen gikk fint da den først startet, ingen fusk ved rusing o.l, for så å bare kutte helt etter noen minutter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være fordeler/ hallgiver.. Men se om det kommer bensin i det du har problemer med å starte opp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.