#1 Skrevet Januar 11, 2011 Har en Passat 3C med Bi-xenon her nå med ett merkelig problem. Når man skrur på fjernlyset så kan det lyse i alt fra 10min til 5sec før det skrur seg av igjen når man kjører. Dvs xenon pærene slukker ikke, men de "vipper ned" til nærlys igjen. Somregel er det på begge lyktene, men det har også forekommet på bare en lykt. Fjærlyssymbolet i instrumentpanelet lyser fortsatt og det kommer ingen feilmeldinger i display.. Står man i ro så skjer det ikke. Noen som har en ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2011 lite skudd i blide men det kan være hendelen som ikke er helt bra. dårlig kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2011 mulig.. men burde ikke da fjernlys-lampa i instrumentpanelet da skrudd seg av? også litt pussig at plutselig bare den ene lampa skrudde seg "ned" til nærlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2011 mulig.. men burde ikke da fjernlys-lampa i instrumentpanelet da skrudd seg av?også litt pussig at plutselig bare den ene lampa skrudde seg "ned" til nærlys. jo, det burde den jo. hmm, det tenkte jeg ikke på. har du tilgang til vagcom? prøv å se om det er noen feil melding på xenon lysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 12, 2011 På min 3C (som jeg solgte ifjor sommer) var det noe tull med den servomotoren som drar på den blendekappen som avgjør om det er nær eller fjernlys. Måtte bytte hele lykta for den motoren fikk man ikke løst....der var det akkurat samme symptomene,men kun på ene siden da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 12, 2011 Ok, takk for tips.. er vel en stor mulighet for at det kan være noe sånnt ja.. men litt pussig at det stort sett er på begge.. ryker vel på 10 - 15 lapper i nye lykter er jeg redd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 12, 2011 Er bilen gammel da / gått langt? På min Passat 3C er det byttet lykt på garanti / reklamasjon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 12, 2011 06 modell som har gått 126.000... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 12, 2011 Ville ha hørt med Møller jeg, tror de har byttet noen lykter. Bilen er vel ikke 5 år enda siden den ble registrert? Er jo denne evige kampen for å få dekket ting som er forventet å vare lengere enn 5 år, reklamasjon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 12, 2011 litt feil av meg å si 06 modell, for det er jo VW sin betegnelse, bilen er registert i 2005 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 12, 2011 Ok, takk for tips.. er vel en stor mulighet for at det kan være noe sånnt ja.. men litt pussig at det stort sett er på begge.. ryker vel på 10 - 15 lapper i nye lykter er jeg redd Det synes jeg også var litt rart,på min skrudde langlyset på kun den lykta med gåen servomotor. Men som andre har skrevet her,vet det har vært mye lyktebytting på 3C med xenon. Jeg fikk tak i en brukt lykt på ebay.de til rundt 3000 kr inkl frakt. Den var helt strøken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 15, 2011 Har samme problemet på min bil. Men det skjer stort sett bare i sving??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 15, 2011 Samme problem på fattern sin når den var ny. Der var det vistnokk koda inn fjærnlys assistent, noe fattern sin ikke har. Men om det er en feil som plutselig har oppstått kan det jo ikke være det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 15, 2011 Hmm, det var pussig. Lest av feil og bilen skjønner selv at den blender til nærlys. Og gir feilmelding om elfeil. Har hatt ut styreenheten på lykta for å se om det var noen tegn til feil på kretskort, uten hell. Tenkte å teste om den passer omhverandre i lyktene for å bytte side.. Noe drit at det bare skjet når man kjører, for det betyr at alt må være skrudd på plass mellom hver gang.. Kan liksom ikke prøve høyre lykt på venstre side 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 15, 2011 Vet jo ikke hvor lenge og når problemet oppsto, var sånn når vi fikk den... Skal få tak i vag com selv nå så det blir litt enklere å feilsøke i fremtiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 15, 2011 Min er 2007 88000km, få jeg dette på reklamasjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 15, 2011 En lykt skal da virke mer enn 4 år. Er ikke mye å rope hurra for må jeg si! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 16, 2011 En lykt skal da virke mer enn 4 år. Er ikke mye å rope hurra for må jeg si! Så lenge bilen er under 5 år og kjøpt ny i norge skal dette være en reklamasjonssak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 16, 2011 Det er den. har sendt mail til møller i går så får snakke med dem over helgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...