Ettermontering av elektriske frem seter Audi A4 B7

Anbefalte innlegg

Har fått tak i et fantastisk sett med S-Line seter i delskinn til min bil. : rock :

Fra tidligere har jeg "standard" stoffseter uten setevarme eller noe annet elektrisk en airbag og beltevarler. Såvidt jeg kan se under, er det kun 2 kontakter, en tilkobling til airbag, og en til beltevarsling (en gul og en blå).

De nye setene har flere kontakter. Regner med at belte varsling og airbag er bare å koble direkte, men må da trekke kabler for korsryggstøtten og setevarme.

Er det noen som har gjort dette tidligere å kan gi meg litt hjelp på veien?

Planlegger ikke å installere setevarme med det første (såfremt det ikke er svært enkelt).

Er det dette settet jeg trenger?

http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p62_c118_Seat-Heating---Harness---Audi-A4-B7--8E.html

Hvor skal i såfall motor for korsryggmotor bli koblet til for å få power ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar,

Vet du hvor jeg skal koble den til korsryggstøtten? Er det en ferdig kontakt noen plass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei dessverre, du får høre med Sondre Hugås her på forumet, mulig han har gode svar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaringer å dele?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du et bilde fra under det nye sete kontra det gamle? Skjønner ikke helt om du mener ferdig kontakt i setet eller i bilen :o

Som sagt på PM så vil nevnte ledningsnett passe rett på setene du har kjøpt. 90% plug & play. Alt du trenger for å få varme + korsryggstøtte i drift med andre ord :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du et bilde fra under det nye sete kontra det gamle? Skjønner ikke helt om du mener ferdig kontakt i setet eller i bilen :o

Som sagt på PM så vil nevnte ledningsnett passe rett på setene du har kjøpt. 90% plug & play. Alt du trenger for å få varme + korsryggstøtte i drift med andre ord :)

Under de gamle setene er det en gul og en blå kontakt som er tilkoblet ledningssett i gulvet. Dette er nok da setevarsling og airbag. Ligger ikke noe mer i tilkoblingsbrakketen i gulvet.

Dette er de som er under det nye setet.

IMG_1654.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se skal da den sorte og den lille gule kobles sammen med det som alt er i bilen. Det nye ledningsnettet kobles så til den grønne og den røde + bak på klimapanelet, til sentral elektronikken og jord. Mulig du må kode en snutt etterpå, men det står i manualen om du kjøper Kufatec kitet fra meg eller de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått byttet. Det var noe mer "knot" en jeg ønsket.

Her er det som måtte gjøres:

-Kjøpte ledningssett som nevnt over

-Koblet til dette etter skjema som fulgte med.

-Flyttet over sensor for passasjersete og beltefeste (fantes ikke på de nye setene), fikk feilmelding på airbag(G180) passasjer side uten å flytte dette.

-Banne en del for å legge opp kabler under gulvteppe..

Brukte vel ca 5 timer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.