Anbefalte innlegg

når jeg kjører på litt humpete vei så knirker det noe JÆVLIG i bakluka på coupe'n min!

var likedan på forrige coupe'n min, så regner med det er andre her på forumet som har hatt samme problemet.. noen som har noe godt forslag til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det??:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en gjenganger på alle coupeer.

Det som går an er å justere klossene på bakluka og smøre øvre og nedre klosser med gummifornyer. Min erfaring med dette er at det bare varer noen dager/uker før man må gjenta prosedyren.

Den siste tiden har jeg bare lagt noen små tøyfiller på de nedre klossene og det har hjulpet mye. Det ser ikke nødvendigvis så pent ut med åpen luke, men er verdt å prøve som midlertidig løsning om vinteren hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar;) tenker jeg prøver det med tøybit:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gode erfaringer med å spraye teflonspray på disse justerbare gummiklossene. Gi også låsen og hengslene en dusj i samme slengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satte på møbelknotter som var sorte jeg. Det syntes såvidt og det sluttet å knirke helt. Koster deg under 20,- på Clas Ohlson! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha på litt tape e.l. rundt (mest på sidene slik at det blir en rundere form) pinnen som går ned i låskassen. Da holder luka seg i ro og knirker ikke. Prøv deg fram med hvor mye som trengs. Har du på får mye risikerer du at luka ikke går opp..... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.