p0411 sec air injection incorrect flow

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter litt med en feilkode som kommer nå og da. har jo selvsagt diagnoseutstyr(av den billige sorten) så jeg får slettet det. MEn med ujevne mellomrom kommer plutselig motorvernlampa igjenn. har googlet litt og funnet ut at det dreier seg om en lekasje på en vakumslange/ventil eller lekkasje på luftpumpa(?). Er det noen som har løsninga på hvordan jeg kan få fikset denne feilen? kan også nevne att reisrkventilen "blafrer" når jeg slipper gassen. Kan dette dreie seg om samme feilen?

takker for alle tips jeg kan få=D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. er vel kansje greit og nevne det også ja:) er en audi a4 2001(b6) 1.8tq. er vel motorkode avj. kjapt svar forrestn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk vacum slangen der den går inn på vacum klokka i bakkant av topplokket. pleier å ryke der. eventelt følg den hele veien og se etter skader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tipset, men kan denne ha noe med blafringa i resirkventilen å gjøre også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte at disse starter å blaffre om de er deffekte:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.