Anbefalte innlegg

Snakket nettopp med Hafnor og de sa dette om deling av OZ,ene mine:Må sendes til Tyskland for deling ,når de så skal skrues sammen så blir alle 36 skruene skrudd ned samtidig med likt moment.Dette er så dyrt at kisen på Hafnor anbefalte meg å hive felgene istadenfor å gjøre dette.(Dette er felger til 40000+).Det blir vel til at vinkelsliperen blir tatt frem for å fjerne de gamle skruene,så får eg skru de sammmen igjen ved bruk av momentnøkkel.Hvorfor skal alt være så j..... vanskelig!!!!!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen av dere i klubben som har delt felger for så å skru de sammen igjen?Fungerer det ,eller blir det ubalanse i de for evig og alltid?Ringte faktisk opp igjen en kis fra Hafnor som sa at det kunne gå bra å bruke momentnøkkel og krysstramme skruene,han kunne ikkje garantere noe resultat men mente det var forsøket verdt.....Vil gjerne vite noe sikkert før eg går bort å ødelegger felger til MYE penger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Mange" her på forumet som har delt og satt sammen igjen felger... kjenner også flere andre som har gjort dette uten noen problem. Pleier å gå bra det, selv uten bruk av momentnøkkel, men har du tolmodighet nok så er det selvsagt best om du bruker nøyaktig samme moment. Største problemet ligger nok i å få skruene på plass igjen uten at de blir stygge, har ihvertfall hørt at mange skruer som kun er lakket ofte blir stygge når de blir montert. Men kjøper en skikkelig skruer så går det nok bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal Kjøpe Nye Gullforgylte Fra Tyskland Så Eg Tror De Skal Se Bra Ut Etter Montering Og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom "Onkel tom garasj" har mye erfaring med 3- delte felger så han kan sikker hjelpe deg, dersom du trenge hjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet fra Image wheels side:

 

Perimeter nuts/bolts

The bolts leave the factory torqued to the correct lb/ft. 12/14 lb/ft. Do not over tighten.

Jeg har hørt noe høyere tiltrekkningsmomet på BBS sine 3delte felger (Skal se om jeg finner den infoen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker gutter!Nå skal de bli svung på sakene tenker eg.Synest dere at det er pent med mørkere senter enn det er på de orginale?Tenkte på å pulverlakke senterstjernen og innerfelgen noen toner gråere enn orginalt,ved å gjøre det vil gullboltene bli mer synlige+ at bilen min er mørk av farge.Har så og si fått kjøpt et komplett sett med verktøy for å dele orginale skrudde OZ felger med.Dette var langt fra billig,men tenkte at visst eg kjøpte det så kunne eg evt.leie det ut til klubbmedlemmer for en liten sum.Er visst ingen i Norge som har slikt verktøy.selv ikke importøren har dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har så og si fått kjøpt et komplett sett med verktøy for å dele orginale skrudde OZ felger med.Dette var langt fra billig,men tenkte at visst eg kjøpte det så kunne eg evt.leie det ut til klubbmedlemmer for en liten sum.Er visst ingen i Norge som har slikt verktøy.selv ikke importøren har dette...

 

Hva slags verktøy er dette, har du bilder elns?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er på vei fra Tyskland.Kan fortelle mer om det når det kommer.Tror ikke det er så veldig avansert ,det er bare det at det blir ikke laget piper eller nøkler som passer til slike bolter.Derfor må mange bruke vinkelsliper og lignende redskap for å få det til.Med dette settet kan du ta av og skru på igjen uten noe pes.MEN DET VAR DYRT JA,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OZ og et par andre felgprodusenter bruker bolter med 10kantet hode, mens BBS + div andre bruker 12hode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker gutter!Nå skal de bli svung på sakene tenker eg.Synest dere at det er pent med mørkere senter enn det er på de orginale?Tenkte på å pulverlakke senterstjernen og innerfelgen noen toner gråere enn orginalt,ved å gjøre det vil gullboltene bli mer synlige+ at bilen min er mørk av farge.Har så og si fått kjøpt et komplett sett med verktøy for å dele orginale skrudde OZ felger med.Dette var langt fra billig,men tenkte at visst eg kjøpte det så kunne eg evt.leie det ut til klubbmedlemmer for en liten sum.Er visst ingen i Norge som har slikt verktøy.selv ikke importøren har dette...

 

Snap-On skal ha pipe til denne 10-kant bolten i sortimentet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp snakket med importøren av SnapOn og han var helt blank på om de hadde noe sånt...Vet du det sikkert at de har det?Visst så, kan du gi meg noen opplysninger om hvem som kan skaffe dette, eller hvem eg skal kontakte.

 

 

Kjetil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet fra Image wheels side:

 

Perimeter nuts/bolts

The bolts leave the factory torqued to the correct lb/ft. 12/14 lb/ft. Do not over tighten.

Jeg har hørt noe høyere tiltrekkningsmomet på BBS sine 3delte felger (Skal se om jeg finner den infoen)

 

Mulig litt sent,men fant du noe tiltrekkningsinfo om 3-delte BBSer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig litt sent,men fant du noe tiltrekkningsinfo om 3-delte BBSer?

Det har nok gått i glemme boken, men Google vet....

 

I følge denne liken så benytter man dette:

 

BBS RM bolt torque is 12-15 lb/ft

BBS RS bolt torque is 40 lb/ft

NOTE: Some people have reported that when re-using old wheel bolts that they have experienced breakage to the bolt at 40 lb/ft torque specs. This number was provided by BBS for new and unstretched OEM bolts. Some individuals have suggested that 18 lb/ft is a more reasonable torque setting when re-using old bolts on BBS 3-piece wheels. Use these numbers at YOUR OWN RISK.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har nok gått i glemme boken, men Google vet....

 

I følge denne liken så benytter man dette:

 

BBS RM bolt torque is 12-15 lb/ft

BBS RS bolt torque is 40 lb/ft

NOTE: Some people have reported that when re-using old wheel bolts that they have experienced breakage to the bolt at 40 lb/ft torque specs. This number was provided by BBS for new and unstretched OEM bolts. Some individuals have suggested that 18 lb/ft is a more reasonable torque setting when re-using old bolts on BBS 3-piece wheels. Use these numbers at YOUR OWN RISK.

 

hmm...og hva blir 40 lb/ft i Newton da?: klø : : klø :

 

Edit:

Fant det ut...

ca 54 Nm

 

Takk takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.