#1 Skrevet Januar 12, 2011 hei skal som sagt bygge om en audi 80 94 model, eg fikk av naboen her på grunn av att han hadde glemt og fylle frost veske;-) bilen er ganske fin og derfor tenkt eg att det måtte jo bli den genial som arbeids bil. så for og gjøre den billig i drift bestemte eg meg for og prøve og se om eg kan få plass til en tdk motor oppi ;-) så etter mye om og men fikk eg tak i en 1,9 tdk motor fra golf 3. så det eg lurer på om det er noen som har gjort slikt motor bytte før??? eventuelt noe eg må være obs på eller om det bare er tut og kjør ;-) takknemlig for alle tips og triks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2011 Enkleste om du fikk tak i en donorbil audi 80 1.9tdi. Søk etter skadede biler o.l , da har du alt du trenger. Er jo snakk om motorfester og slik, vet ikke om de ligger til rette på en motor fra golf. Girkassefester etc.. Sikkert noen som vet her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2011 er ikkje blokkene noe lunne like da slik att eg kan bruke motor fester og labber som står på 2 liter blokka på diesel blokka ???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 12, 2011 Motor blokkene er like, så motorfester flytes bare over. Men lit upraktisk gir utveksling med bensin girkasse på Diesel motor, så anbefaler å prøve å finne en diesel kasse. Men funker fint å bruke, men blir litt mye turtall i 100km på motor veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 12, 2011 eksisterer ikkje motorvei her (vestlandet) så det skal nok gå bra ;-) får go aks da asså hehe ;-) det kan eg like ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 12, 2011 eneste eg lurer på etter litt visuell studering er. hvordan går det med den mekaniske diesel pumpa som egentlig skal suge fra tanken selv.? når det står en elektroniske pumpe i tanken i tillegg som mater frem diesel til den mekaniske diesel pumpa ??? går dette greit ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2011 ingen som vet dette ???? må da vere noen ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2011 møller viste så da går det i orden for den som måtte en gang finne på det samme så går det helt fint og la den pumpa som står i tanken være tilkoblet. å vakumet til bremse kraft forsterkeren tar man bare til vakum klokka der som det pleier og stå en fordeler på bensin motorer;-) ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...