Anbefalte innlegg

Har fått ett problem med min kjære A6.

 

Det er en 2004 modell med AWT motor.

 

Hadde parkert bilen om kvelden, da var alt i orden. Men når jeg startet bilen igjen om morgenen, fikk jeg opp lampen for blandingsforhold. Bilen gikk også litt ujemnt på tomgang. Når jeg begynte å kjøre, ristet hele bilen når jeg presset den, samtidig som den gikk en del dårligere enn den skal.

 

Har hørt at luftmengdemåleren pleier å være ett problem på disse bilene, og ut fra symptomene mente mine audi kyndige kompiser at det mest sannsynlig var denne som var problemet. Jeg skiftet derfor denne, og skiftet samtidig luftfilteret. Koblet fra batteriet i 1t for og resette styringen og fjerne feilkoden. Startet bilen, og lampen var borte. Men etter å ha kjørt ett lite stykke, kom den tilbake. Bilen går nå en del bedre, men ikke optimalt, samtidig som den fortsatt rister, fusker litt, og har en ujemn tomgang.

 

Noen som har gode tips? Skal få lest av feilkoder i morgen, men skulle gjerne hatt noen forslag likevel. Har hørt det muligens kan vere en coil som er gåen? Eventuelt andre ting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamba kanskje? Ville fått sjekka hvilke feilkoder du får opp først ja :) Lykke til med det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av måleverdi blokk 32 og legg ut her etter at du har kjørt en tur med bilen:) Les av mens motor går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske sikkert defekt coil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja som Thomas sier er det garantert en defekt coil. Kjøp deg 4 nye i slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel aksjon på disse hos Møller nå tror jeg. Fikk iallfall byttet alle 4 helt gratis på min!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aksjonen omfatter kun visse delenr indexer og visse biler. Langt ifra alle coiler dekkes:) Tipper denne bilen ikke går innunder den aksjonen i det heletatt, få a6 som er det:) Men går jo ann å høre.

 

Anbefaler uansett ikke å bytte en dritt uten diagnose først.. det er MANGE colier som er av OK type, så det å bytte alle 4 sånn uten videre er som å kaste penga ut av vinduet, da du risikerer å bytte ut kansje 2-3 coiler som er av bra type..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det, bare opplevde selv at da min første coil røyk så tok det ikke mange mnd før de tre neste måtte skiftes. Men lønner seg jo så klart å være sikker på at det er coilen før den/de skiftes:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar, da har jeg litt å gå ut fra når jeg sjekker feilkodene i morgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er løst, var en gåen coil:) Takker for alle forslag:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.