Hvordan skifte viskeroverføring? - A3 8P

Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte viskeroverføringen (Den som er mellom viskermotoren og viskerne) på min A3 8P.

Men så kommer den første utfordringen:

Hvordan skal man løsne plata som ligger over viskermotoren?

(Har fjernet viskerarmene)

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan fortelle meg dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min a4 så er det en skru på midten, og klips på siden og under :) om det kan være til hjelp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter i et spor, "bare" å dra den ut, men sitter veldig godt, husker ikke om den skal rett frem eller rett opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å se litt på det nå idag.

Det er ingen skrue der hvertfall.

Må man av med panseret for å få av platen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gå uten å røre panseret noe ytterligere. Sitter vel trykket nedi en skinne i bunn på frontrute. Enklest å begynne i en av endene. Men vær ytterst forsiktig med å bende denne opp med noe verktøy mot frontrutekant ;) der tåler ruta så å si ingenting før den sprekker.

Mvh Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja....

Hjalp noe, men den sier bare:

"Remove plenum chamber cover - 2 - ."

Om platen som sitter over motor og overføring.

Skal gå uten å røre panseret noe ytterligere. Sitter vel trykket nedi en skinne i bunn på frontrute. Enklest å begynne i en av endene. Men vær ytterst forsiktig med å bende denne opp med noe verktøy mot frontrutekant ;) der tåler ruta så å si ingenting før den sprekker.

Mvh Anders

Så den skal bare rett opp i bakkant (ved ruta)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den skal bare rett opp i bakkant (ved ruta)?

Hvis den flukter/ligger jevnt med ruta i bakkant så skal den det ja. Kan sitte godt, så er ihvertfall greit å få bilen inn og få romtemperatur i plasten før du begynner med dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det fikset.

Den skulle rett opp, og man kan bruke et flatjern fra oversiden siden det ligger noe mellom ruta og plastdekselet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.