Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har merket det er litt slarkete i drivverket på bilen, kan vri på mellomakslingen og hører det dunker litt i diffen. Merker det også under krypekjøring/løsing av bilen. Mener jeg har lest noe om dette en gang." den klassiske quattro slakken"?

Overhale originaldiff eller bytte? eventuelt til noe sterkere.

Rs2 diff er vell bolt on, men er mellomakslingen riktig lengde?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shimse opp fikk jeg høre, alle Quattro har slakke tilogmed di nyeste!

 

Men er det samme utveksling på rs2 diff og den du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shimse opp fikk jeg høre, alle Quattro har slakke tilogmed di nyeste!

 

Har ikke hatt slark på verken min forrige B7 eller nåværende B8.. På gamle biler kan det være slitte foringer eller det kan til og med være føreren (!)

 

Står mer nederst i denne tråden:

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=198214&page=15

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shimse opp fikk jeg høre, alle Quattro har slakke tilogmed di nyeste!

 

Men er det samme utveksling på rs2 diff og den du har?

 

Ja har kjørt nyere quattro både uten og med merkbar slakk, men kommer vell mest ann på føreren som kjører bilen om det blir mye slakk eller ikke.

Utveksling ja det var en annen sak som har gått i glemmeboksen. Vet ikke hvordan den er på rs2 diffen, vil ihvertfall ikke ha mer utveksling. Syntes den er tung nok med 5 trinnskassen og diffen som er.

 

 

Har ikke hatt slark på verken min forrige B7 eller nåværende B8.. På gamle biler kan det være slitte foringer eller det kan til og med være føreren (!)

 

Står mer nederst i denne tråden:

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=198214&page=15

 

Skal lese litt, takk for link:)

Min bil er en 1996 b5 så er noen år imellom:p Men det er bra du ikke har merket noe til det enda da.

Hadde vært kjekt og fått byttet det meste av foringer i diff og girkassefester, gjerne til noe poly og. Men tenkte og høre med folket først om det er noen som har byttet diverse før med god erfaring:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig med quattro-slakk på eldre Audi.

Hvilke biler som har det kommer dog ann hvordan den er brukt.

Hadde en 80 B4 2,3 Quattro med 260.000km på telleren som nesten ikke hadde noe slakk, og nå har jeg en Audi Coupe 20v quattro med ca 220.000km på telleren som har en del slakk.

Hadde også en `99 A4 quattro med 220.000km som det ikke var noe som helst slakk på.

 

Hjelper ofte og bytte til nye foringer i opplagringen, men da dette er kontruksjonsbetinget er det som oftest slark i selve diffen på biler som har gått langt. Er ikke noe farlig, men kan være litt irriterende hvis man ikke har lært seg å clutche ut i lyskryss for å unngå dunken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig med quattro-slakk på eldre Audi.

Hvilke biler som har det kommer dog ann hvordan den er brukt.

Hadde en 80 B4 2,3 Quattro med 260.000km på telleren som nesten ikke hadde noe slakk, og nå har jeg en Audi Coupe 20v quattro med ca 220.000km på telleren som har en del slakk.

Hadde også en `99 A4 quattro med 220.000km som det ikke var noe som helst slakk på.

 

Hjelper ofte og bytte til nye foringer i opplagringen, men da dette er kontruksjonsbetinget er det som oftest slark i selve diffen på biler som har gått langt. Er ikke noe farlig, men kan være litt irriterende hvis man ikke har lært seg å clutche ut i lyskryss for å unngå dunken.

 

Ja ligger sikkert en del forskjell på hvem som kjører bilene. Min er importert til landet i 2004 og sikkert ungdomskjørt etter dette.

Ungår som oftest dunket så lenge drivverket går i en retning(framover) men gjerne når jeg skal parkere ett sted og man skifter fram og tilbake mellom revers og første så kommer klunket.

Er ikke sånn at det plager meg for mye, men liker når ting er tight og fint: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har denne slakken jeg også, vil da nesten tro at årsaken til det på min vartfal, var at det knapt nok var olje på diffen... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har denne slakken jeg også, vil da nesten tro at årsaken til det på min vartfal, var at det knapt nok var olje på diffen... :P

 

hehe! Det ligger i kø på listen og skifte olje i diff og kasse, men hadde jo vært greit visst det var så enkelt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også litt slakk i drivverket på s4'n..

Bytta olje på gir og diff for 4500 km siden, men ingen forandring!

 

Jeg må kanskje bytte foring/opplagring å se om det blir bedre?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også litt slakk i drivverket på s4'n..

Bytta olje på gir og diff for 4500 km siden, men ingen forandring!

 

Jeg må kanskje bytte foring/opplagring å se om det blir bedre?? :)

 

Virker som om det er måten og gå:)

Finner sikkert noen forsterkede foringer til diff og kasse innpå 034motorsport

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rs2/s2 diff har 4.11:1 og du har 3.89:1 utveksling. Det er derfor ikke bolt-on om du ikke vil bytte kasse.

Noen b4 80'r har 3.89:1 utveksling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rs2/s2 diff har 4.11:1 og du har 3.89:1 utveksling. Det er derfor ikke bolt-on om du ikke vil bytte kasse.

Noen b4 80'r har 3.89:1 utveksling

 

Kunne godt tenkt meg og bytte begge deler:) men visst foringer hjelper på så prioriterer jeg heller andre ting først. (Nok og ta tak i,hehe)

 

 

Der har vi diff foringen ja:)

Har sett en foring til kassen og. Ikke i poly, men godt forsterket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min b5 qattro tdi pd motor så bytta eg dei indre og ytre driv knutene på driv akslingene bak så var slakken helt borte men det svei litt i lomme boka men koster og være kar ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min b5 qattro tdi pd motor så bytta eg dei indre og ytre driv knutene på driv akslingene bak så var slakken helt borte men det svei litt i lomme boka men koster og være kar ;-)

 

Det kan ikke være billig....

Men hva kostet det kontra helt ny aksling med begge knuter da?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min b5 qattro tdi pd motor så bytta eg dei indre og ytre driv knutene på driv akslingene bak så var slakken helt borte men det svei litt i lomme boka men koster og være kar ;-)

 

Betalte du mye da? Komplette akslinger med ytre å indre knuter på min b6 koster 120 dollar stk... Altså ca 600 pr stk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte du mye da? Komplette akslinger med ytre å indre knuter på min b6 koster 120 dollar stk... Altså ca 600 pr stk:)

 

hmm... Dette må sjekkes på b5. betale 1200kr for 2 akslinger er ikke rare greiene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjente etter på bilen min, på drivakslingene, om det var slakk på dem, det var det ikke. Sjekka diffen, der er det slakk...

(holdt igjen på ene sia og prøvde å vri) og ulyd, trur det er lagere, men også slakk i drev..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2200 kr for bare ytre driv ledd bak ga eg på møller for det var ingen andre som kunne levere det billigere som for eksempel meca hellanor bilxtra.for på møller er det pant på driv ledd ;-)så att du får komplette driv akslinger med knuter for 120 dollar kan så være. men eg hadde ikkje lagt breisladd med slikt kina dritt på min for og si det sånn;-) ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2200 kr for bare ytre driv ledd bak ga eg på møller for det var ingen andre som kunne levere det billigere som for eksempel meca hellanor bilxtra.for på møller er det pant på driv ledd ;-)så att du får komplette driv akslinger med knuter for 120 dollar kan så være. men eg hadde ikkje lagt breisladd med slikt kina dritt på min for og si det sånn;-) ;-)

 

ojojoj... Hva endte totalprisen på da?: rolleyes

Men ja kvalitetsmessig vil jeg jo helst ha tilsvarende av det som er fra før:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror hele reprasjonen med av alle foringer og bytte av dei fleste boltene pluss dei bolteene som justerer sving og camber bak og de indre og ytre driv knuter og hjul lager bak på begge sider kom på 12 000 da gjorde eg alt arbeidet selv ;-) en dritt jobb av dimensjoner;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror hele reprasjonen med av alle foringer og bytte av dei fleste boltene pluss dei bolteene som justerer sving og camber bak og de indre og ytre driv knuter og hjul lager bak på begge sider kom på 12 000 da gjorde eg alt arbeidet selv ;-) en dritt jobb av dimensjoner;-)

 

Virker som en drittjobb for både deg og lommeboken, men som du sier. Koster og være kar:)!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer ;-) men bilen ble som en drømm og kjøre etter på fast og fin. treger ikkje på att eg gjorde det heller da men svei godt i lommeboka ;-) så da kan eg ligge sideslengs på snøen enda litt til med gooo samvittighet hehe ;-) (helt til fruen kjefter ) ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer ;-) men bilen ble som en drømm og kjøre etter på fast og fin. treger ikkje på att eg gjorde det heller da men svei godt i lommeboka ;-) så da kan eg ligge sideslengs på snøen enda litt til med gooo samvittighet hehe ;-) (helt til fruen kjefter ) ;-)

 

Hadde vært herlig! er liksom det eneste som plager meg, ellers er alt annet tight og fint.

Hehe damen min er ikke så veldig glad i og sitte på mens jeg ligger den brei heller. Best og kjøre aleine;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.