#1 Skrevet Januar 12, 2011 Man kan vel bruke vag com /vas osv for å kjøre diagnose på abs systemet på en passat vr6 95 mod? Får ikke kontakt med abs modul med vag com og abs lampa lyser. Er 2 styreenheter under baksete, hvilken er til abs? Den andre er til el vindu vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2011 Skal vel være mulig å ta diagnose med egnet utstyr ja, hva er problemet ? Lysen abslampe ? Ecu ligger under baksete ja, usikker på hvilken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2011 Skal vel være mulig å ta diagnose med egnet utstyr ja, hva er problemet ? Lysen abslampe ?Ecu ligger under baksete ja, usikker på hvilken. Problemet er: Abs lampe lyser pluss får ikke kontakt med abs styreenhet med vagcom. Hvilke rele`r er til absn? Skal vel stå noe nr på di .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 12, 2011 Mulig rele k38, sjekke sikring 22 som er diagnose delen på abs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 12, 2011 Sjekk av spenning på ecu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2011 drar opp denne igjen, flere tips...? Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kommer inn på abs styreenheten? Var så vidt en gang, men flere som har hatt trøbbel med tilkobling til abs med gammel vagcom? 3.11 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2011 Er spenningene til styre enheten ok da ja ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2011 Er spenningene til styre enheten ok da ja ? ikke fått sjekket enda. x22 k1 hva er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2011 Første "bud" for å få diagnosen og abs til å fungere er at styreehet får spenning. x22 k1 ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 21, 2011 Første "bud" for å få diagnosen og abs til å fungere er at styreehet får spenning. x22 k1 ??? ja, står det i det bildet du la ut. x22 k1.. er det selve kontakten eller er det kontaktpunkter i kontakten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 21, 2011 x22 er "pluggen" KL er klemmenr i pluggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 21, 2011 Om du kjører vanlig diagnose så får du opp feil ved ABS, trenger ikke å koble deg opp mot styreenheten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 21, 2011 Om du kjører vanlig diagnose så får du opp feil ved ABS, trenger ikke å koble deg opp mot styreenheten... hvordan får man opp abs feil uten å ha kontakt med enheten som evt genererer feilkodene for abs? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 22, 2011 hvordan får man opp abs feil uten å ha kontakt med enheten som evt genererer feilkodene for abs? Det er jo sant, men jeg mente at du trenger ikke å koble deg spesifikt mot ABS-enheten... Kan jo være den hoster opp noe om du bare kjører vanlig diagnose. For å finne styreenheten kan du jo følge ledningene fra sensorene, det kommer en opp på hver side under baksetet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 1, 2011 fortsatt problemer. Styreenheten får 12 v med tenning på. Også byttet begge abs rele` uten hell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 1, 2011 Kan hjernen være død av ukjent årsak, kjenner du noen som du kan bytte hjerne med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 1, 2011 jeg har 2 stk hjerner liggende, dele nr 535 907 379G om du ikke får tak i noen å låne av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 1, 2011 jeg har 2 stk hjerner liggende, dele nr 535 907 379G om du ikke får tak i noen å låne av. Trenger hjerne 1H0 907 379 E i såfall. men målte sensorene i stad, alle utenom høyre bak målte ca 1000 Ohm, mens høyre bak, varierte veldig hele tida 1,5Mohm osv 0,5 Ohm osv.. Plugget i en sensor jeg hadde liggende bare løst, men må vel monteres skikkelig for så å kjøre en tur, så nullstiller abs styreenheten seg selv eller? Mulig en annen grund til at jeg ikke kommer inn i styreenheten pga kabelen jeg bruker osv. Men Ser biltema selger abs føler til golf 3 bak men ikke passat 35i, noen som vet forskjellen, om jeg kan bruke fra golf 3 bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 3, 2011 Byttet abs sensor høyre bak i dag, nå er abs i orden igjen:) Så er nok vag com kabelen min som ikke fungerer mot abs styreenheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 3, 2011 Vanlig med problemer på eldre biler med desse rimlige kablene. Trulig om du hadde gjort om innstillingene i softwraen så kunne du ha kommet inn, men mykje jobb å finne ut av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 3, 2011 Vanlig med problemer på eldre biler med desse rimlige kablene. Trulig om du hadde gjort om innstillingene i softwraen så kunne du ha kommet inn, men mykje jobb å finne ut av. Er slik rimelig blå kabel det står vag com på. Bruker og en eldre vag com versjon 303.1 Hva slags instillinger da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 3, 2011 Inne på option i programmet der kan du justere på ein del innstillinger. Det er bla dette som er forskjell på rimlig billig kina kabel og orginal Vag-com kabel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 3, 2011 Inne på option i programmet der kan du justere på ein del innstillinger.Det er bla dette som er forskjell på rimlig billig kina kabel og orginal Vag-com kabel. Noen spes instilling du vet fungerer osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 3, 2011 -Nei det er det ikkje, må berre prøves. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...