Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har en s2 som ikke går på tomgang når jeg f.eks stopper i et lyskrys, men når jeg starter den igjen da på nøkkelen da går den på tomgang.

Det som er veldig rart er at det var feilkode på tomgags motor å den funket ikke og det va lekasje på en innsugsslange, men begge feil er fikkset men bilen er ikke noe bedre!

 

Noen som har vert borti lignende?

 

Det er også skifte luft massemåler, speedsensorene og lambdasonde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt lignende feil på min, da var det faktisk hele styreenheten som hadde tatt kvelden...!! :(

 

Ta en skikkelig feilsøkningsdag...prøv å låne styreenheten til en bekjent/kompis eventuelt og prøv om det blir bedre da???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, jeg har en s2 som ikke går på tomgang når jeg f.eks stopper i et lyskrys, men når jeg starter den igjen da på nøkkelen da går den på tomgang.

Det som er veldig rart er at det var feilkode på tomgags motor å den funket ikke og det va lekasje på en innsugsslange, men begge feil er fikkset men bilen er ikke noe bedre!

 

Noen som har vert borti lignende?

 

Det er også skifte luft massemåler, speedsensorene og lambdasonde.

 

Hatt samme problemet på min også, og da var det bensinpumpa som var dårlig, og den røyk etter noen dager/uker.

Var bensinfilteret som var årsaken til dette.

Prøv å bytt dette først, sitter oppunder bilen på venstre side, foran bakakselen, bak et deksel.

 

To stk bajonettkoblinger, en på hver side av filteret. tror det er 17 eller 19 mm.

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, jeg har en s2 som ikke går på tomgang når jeg f.eks stopper i et lyskrys, men når jeg starter den igjen da på nøkkelen da går den på tomgang.

Det som er veldig rart er at det var feilkode på tomgags motor å den funket ikke og det va lekasje på en innsugsslange, men begge feil er fikkset men bilen er ikke noe bedre!

 

Noen som har vert borti lignende?

 

Det er også skifte luft massemåler, speedsensorene og lambdasonde.

 

Ring Es Tuning de fikser det """

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, jeg har en s2 som ikke går på tomgang når jeg f.eks stopper i et lyskrys, men når jeg starter den igjen da på nøkkelen da går den på tomgang.

Det som er veldig rart er at det var feilkode på tomgags motor å den funket ikke og det va lekasje på en innsugsslange, men begge feil er fikkset men bilen er ikke noe bedre!

 

Noen som har vert borti lignende?

 

Det er også skifte luft massemåler, speedsensorene og lambdasonde.

dette skjedde med min da jeg kjørte med turbosmart dump. skiftet til orginal resirk ventil og siden har det aldri sjedd. kommer av at lmm registrer lekasje/falsk luft å kutter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ingen dump! ikke engang den orginale

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske u-lurt å ikke ha noe der i det hele tatt. Gratulerer med utslitt turbo etter kun kort tid. I tilllegg er originalventilen åpen på tomgang, så det kan også ha noe med problemet ditt å gjøre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har faktisk tenkt på dette med dumpen! må kansje montere noe der!

Hvor skal foresten orginal stå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har faktisk tenkt på dette med dumpen! må kansje montere noe der!

Hvor skal foresten orginal stå?

ligger like under turbo rett før intercooler. overtrykket går herfra tilbake til turbo for komprimering... egentlig dum plassering siden lufta må tilbake gjennom cooler før den slippes ut. gir motstrøm som sinker neste pådrag. vet det er flere som har bygget om å sveiset ny dump nærmest muli spjeldet, men hvordan det blir med lmm da er uvisst...men uansett må du ha en ventil for å unngå turbo ras.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.