Kjøpe Bredbåndslambda. Hvilken?

Anbefalte innlegg

Vurderer og skaffe meg en bredbåndslambda etter indikasjon på pluggene at bilen går magert.

Vil enkelt og greit bare måle afr og få logget en kjøretur.

Så på denne http://www.innovatemotorsports.com/products/lm2.php

Koster jo sitt, tenker basic pakken holder?

Har dere noen erfaringer og anbefalinger?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innovate er rimelig og veldig bra! Et annet alternativ er Zeitronix!

Har god erfaring med begge, men Zeitronix er lettere å koble opp og vedlikeholde :-)

Innovate LC1 krever friluftskalibrering iblandt for å være nøyaktig :-)

Men Innovate LC1 er endel rimeligere enn Zeitronix! :-)

Begge er kjempebra og du kan trygt kjøpe billigste alternativ :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innovate er rimelig og veldig bra! Et annet alternativ er Zeitronix!

Har god erfaring med begge, men Zeitronix er lettere å koble opp og vedlikeholde :-)

Innovate LC1 krever friluftskalibrering iblandt for å være nøyaktig :-)

Men Innovate LC1 er endel rimeligere enn Zeitronix! :-)

Begge er kjempebra og du kan trygt kjøpe billigste alternativ :-)

Takk for svar!:)

Du vet tilfeldigvis ikke hvor mye ekstra det blir i frakt og toll?

Skal bruke bredbåndslambdaen i tilleg til den vanlige lambdaen sant? altså bare borre ett ekstra hull til bbl?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger faktisk ikke bruke den i tillegg til den originale, zeitronix har faktisk smalbånd utgang til nettopp original styreenhet (men blir vel litt styr å koble seg på)

uansett så gir jeg tommelen opp for zeitronix, jeg digger den da du i tillegg til lambda kan ha ladetrykk og eksostemp sensorer tilkoblet slik at det vises på samme display (kan også logge til pc sammen med turtall)

ta en titt på netshopen til holmtech...det er ikke voldsom stor forskjell på prisene kontra statene på akkurat den typen..

IMG_0155.sized.jpg

IMG_2095.sized.jpg

displayet står oppe på toppen av rattstammen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innovate LC-1 har utgang til smalbånd som kan koples opp mot hjerne. Hadde LC-1 på min S6, men ikke koplet opp mot hjerne.

koplet opp mot en honda uten problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har zeitronix, god den men den har bare måleområde mellom 10-18 afr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min innovative LC-1 funker kjempe fint, viser faktisk overraskende nøyaktig. Jeg har da vært flink å kalibrere den når det bør gjøres. Tror innovative er ett bedre alternativ enn zeitronix hvis du kun vil ha en 52mm måler som er billig og bra.

Og angående det med smallband utgang for å erstatte orginallambda så er det bedre å sveise inn ny mutter til bredbåndslamdaen da den helst skal stå lengre unna eksoshuset på turboen enn den orginale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har zeitronix, god den men den har bare måleområde mellom 10-18 afr

så lenge en holder seg til bensin, funker det helt greit ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var veldig mange fine svar her nå! takk så meget:)

Har mest fallt for innovate lc-1 settet. Som flere skriver er det ett billig og brukervennlig sett.

Blir enklest for meg og bare sveise nytt hull til bredbåndslambdaen.

Men så en skrev at den helst skal stå lengre vekk fra eksoshuset for og få bedre måling, hvor langt ned på dpen skal eg borre hull?

Eneste jeg ikke har forstått er den "Friluftskalibreringen"? Når vet man når det skal gjøres og hvordan?:)

Står sikkert informasjon om det i pakken, men er ikke alltid det er korrekt heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er veldig godt informert på info lappen i pakka, du skal kalibrere lambdaen føre du monterer den i hullet. Dette er fordi den skal vite hvordan normalluft er uten eksos. Enkelt å gjøre, du bruker en knapp som er ferdig på ledningsnettet.

Mener det er ca 30 cm fra turboen den helst skal stå, den orginale står like ved turboen. Kan fikse bilde av hvordan min har vært montert om du vil se?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med LC1 siden 2005 uten noe problemer. Har blitt målt mot ES tuning sin lambdamåler under flere runder i benken.

Utrolig presis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEM Uego. Meget fornøyd. Bosch LSU4 sensor er med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PLX er autokalibrerende. Kjekt å slippe å tenke på slikt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er veldig godt informert på info lappen i pakka, du skal kalibrere lambdaen føre du monterer den i hullet. Dette er fordi den skal vite hvordan normalluft er uten eksos. Enkelt å gjøre, du bruker en knapp som er ferdig på ledningsnettet.

Mener det er ca 30 cm fra turboen den helst skal stå, den orginale står like ved turboen. Kan fikse bilde av hvordan min har vært montert om du vil se?

Overså helt denne posten, hehe.

Men ja så ikke for meg at og montere den kless inntil den andre lambdaen ville være bra, men har også sett noen som borrer så langt ned på manifolden at den blir stående under bilen så ble litt usikker.

Visst du gidder kan du godt sende ett bilde:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte biler har 2 lambdaer og mange som monterer den slik som lambda nr 2 på endel biler, under selv bilen. Men det trenger du ikke, stygt bilde men du ser hvordan min er montert DSC00007.jpg

Dette var den gamle downpipen da, men den står montert omtrent likt enda og fungerer perfekt, å det med kalibrering føler jeg ikke som noe stort arbeid ;)

Den som er blendet er der bredbåndlambdaen ble montert, dette var like etter jeg hadde testet den enkelt å greit før jeg la alle kabler inn i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte biler har 2 lambdaer og mange som monterer den slik som lambda nr 2 på endel biler, under selv bilen. Men det trenger du ikke, stygt bilde men du ser hvordan min er montert DSC00007.jpg

Dette var den gamle downpipen da, men den står montert omtrent likt enda og fungerer perfekt, å det med kalibrering føler jeg ikke som noe stort arbeid ;)

Den som er blendet er der bredbåndlambdaen ble montert, dette var like etter jeg hadde testet den enkelt å greit før jeg la alle kabler inn i bilen.

Var sletens ikke dumt det der, var noe sånt jeg så for meg:)

Kalibreringen går sikkert kjapt og greit etter å ha gjort det engang, innovate kan ikke ha laget det så vanskelig for folk:)

Den blå slangen til venstre i bildet går den til Charcoal filteret? (runde boksen med kabel på) Hvor henn går det stålrøret? jeg mangler det på min bil, ser ikke helt hvor det ender opp henne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du min montert nedi der:

lambdasonderMedium.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var sletens ikke dumt det der, var noe sånt jeg så for meg:)

Kalibreringen går sikkert kjapt og greit etter å ha gjort det engang, innovate kan ikke ha laget det så vanskelig for folk:)

Den blå slangen til venstre i bildet går den til Charcoal filteret? (runde boksen med kabel på) Hvor henn går det stålrøret? jeg mangler det på min bil, ser ikke helt hvor det ender opp henne.

Slangen får til vakum, husker ikke helt om den går til den ventilen eller bare noe annet. Den erstatter bare noe orginalt så ikkeno ekstra greier.

Hvis du tenker på det røret helt inn mot toppen er det oljetilførsel til turbo, det er orginalt på 1.8T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PLX er autokalibrerende. Kjekt å slippe å tenke på slikt :)

Samme er AEM sin. Slipper å tenke på noe annet en å koble den opp. Min er montert ikke så veldig langt fra turbo:

VWVR6shortrunnerinsug082.jpg

VWVR6shortrunnerinsug081.jpg

Litt dårlig ilustrasjons bilde, men man ser sånn cirka hvor den sitter:

VWMinVR6OZTurbobilder013.jpg

Display i midten her:

VWMinVR6OZTurbobilder022.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rister litt støv av denne jeg :)

ser det er mange med erfaring om bredbåndslamdaer her :)

jeg sveisa på den ringen med jenger i går. det jeg syns var litt rart er at lamdaen ikke går noe inn i eksosen.

jeg ville tro at den skulle 5mm inn eller noe?

inovative Lc1 er den jeg har

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.