#1 Skrevet Januar 12, 2011 Monterte facelift lykter i dag, montrete samtidig xenon i nær og fjern, men har ett lite problem. Når lysbryteren ikke er på blinker dem helt villt, slår seg av å på å flimrer, men når jeg tar lysbryteren helt opp er det helt fint, noen som har opplevd det samme? Lyser svakt å fjernlyslampa i instrumentpanelet også, men det har jeg lest andre hart opplevd også, men ikke det her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2011 Min er også sånn, den får for lite spenning Må sette på et rele Grunnen for at det er for lite spenning når lysbrytern er ''av'' er at halogenpærene varer lenger når de får lavere spenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2011 aha, ja det hadde jeg ikke tenkt på, takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 12, 2011 Grunnen er at på halogen og brytern på "0" er det kjørelys, som i utgangspunktet skal være svakere enn nærlys.Kjørelysa har ca 9volt .. Når du da vrir om brytern får du nærlys som har så mye volt som kommer fram.. Du har digitale balaster? Jeg har samme problem på Golfen, har bare blitt vane å vri brytern om når jeg starter.. På Caddyn har jeg vanlige balaster, og der har jeg ikke det problemet.. Samme hos en kollega. Digitale balaster er søppel Fjærnlysindikatoren lyser fordi du ikke har "nok" motstand i pærene da xenonkitet ikke trekker med enn 35w, og halogenpærene drar 55W.. en 21W pære alla baklyspærer er akkurat passe motstand 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 12, 2011 har også gjort det til en vane å vri om brytern:P men har tenkt lenge på å sette på rele. Det med fjernlysindekatoren, Høres litt jall ut å sette imellom en pære? må være bedre å sette på en motstand 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2011 Har 55w ballaster, ikke digitale jeg da, hmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2011 Angående fjernlysindikatoren, så lyser den meget svakt i min bil også, selv om jeg har 55 W xenon i fjernlysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2011 Har litt av det samme problemet, men har til vane å starte bilen på parklys, for så å skru over til kjørelys etter å ha startet bilen. Da tenner dem alltid, samt flimrer aldri... Jeg opplevee kun flimring når motor er av og xenonlys er på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 13, 2011 har også gjort det til en vane å vri om brytern:P men har tenkt lenge på å sette på rele. Det med fjernlysindekatoren, Høres litt jall ut å sette imellom en pære? må være bedre å sette på en motstand Joda, jall blir detp å en måte. Men noe tilsvarende en slik pære.. Jeg prøvde bare for å sjekke det med motstand.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 13, 2011 har fått ett lite problem nå, har 3 tusenmeter med xenon i som jeg har kjørt med sia i høst, funka helt fint, men nå med nye lyktene hender det iblant att tusenmeterene ikke slår seg av når jeg blender ned, må slå på fullt lys å så av igjen.. tar styrestøm fra ene lykta, å den slår seg av selvom ikke tusenmeteren gjør det, forbanna merkelig, å ugunstig å kjøre med! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 13, 2011 Rele som henger seg da? Har gjort det hos meg et par ganger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 13, 2011 hehe, skrur alltid på lysbryteren jeg også. Men har ikke tenkt på å skru på park først! Glimrende :-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 13, 2011 Rele som henger seg da? Har gjort det hos meg et par ganger Det jeg å tenker, men rart det begynte akkurat når nye lykter er montert, men kan være tilfeldig bare, får prøve å bytte relè. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 17, 2011 Har prøvd 3 relèr nå, men akkurat det samma, kjørte en strekning på 3 mil nå å da hang de seg 5-6 ganger... utrolig irriterende, spes for stakkaren som møter meg. Kan det ha noe med xenon lysa å gjøra? funka i flere måneder før jeg bytta lykter å monterte xenon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...