#1 Skrevet Januar 12, 2011 Ser på min at temp står fast på 945 grader på begge probene. Kobler jeg fra en probe går den til 1065 mener jeg og huske. Så spm er vel om jeg skal kunkludere med at probene er defekte, eller om dem ikke gir avlesning før temp overstiger 945 C. Om noen har vag com og en 2,7 TT, kan dere evt titte på kanal 112 og se hva verdien er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2011 starter og måle på 945g ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2011 ok, så da er det ikke noe galt med probene. Forsker litt skjønner du. Den går meget pent og jevnt (org motor uten chip), men jeg synes det har litt høyt forbruk. Mulig det bare er meg... Jeg ligger på like over liter'n på langtur, typisk krsand-oslo med ganske pen kjøring. Små kjøring lokalt, så er jeg nok oppe rundt 1,5-1,6. Etter det jeg kan se, så er LMM verdier ok. Lamda og. Men har ikke noe sammenlignings grunnlag, så kan nok godt hende det er noe! Men, jeg har en feilmelding på kam-justering. Dette har jeg ikke forsket noe på, og kjenner ikke til mekanismen/systemet på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2011 egt sensoren får du feilkode på og den senker turbotrykket vist den er deffekt. hva sier feilkoden du har på kam justering? begynner og komme meg ordentelig inn i dette med reg reim og kammjusteringer på 2,7tt nå etter x antal ganger med demontering av reim,kjeder,kammer og det meste annet under toppdekselet:-) forbruket ditt høres ikke avskrekende ut syns jeg. jeg har en chipet rs4 og den klarer dama og få ned i 0,88l ved normal kjøring fra drammen til arendal. småkjøring med litt gassing så ligger den alt fra 1,2-1,5l. a6 er vel muligens litt tyngre og bruker nok omtrent det samme vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2011 nettopp skiftet begge EGT sensorene...hadde feilkode på begge. Jeg måler 945grader uansett....skal det være slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 14, 2011 ok, så da er det ikke noe galt med probene. Forsker litt skjønner du. Den går meget pent og jevnt (org motor uten chip), men jeg synes det har litt høyt forbruk. Mulig det bare er meg... Jeg ligger på like over liter'n på langtur, typisk krsand-oslo med ganske pen kjøring. Små kjøring lokalt, så er jeg nok oppe rundt 1,5-1,6. Etter det jeg kan se, så er LMM verdier ok. Lamda og. Men har ikke noe sammenlignings grunnlag, så kan nok godt hende det er noe! Men, jeg har en feilmelding på kam-justering. Dette har jeg ikke forsket noe på, og kjenner ikke til mekanismen/systemet på dette. Er ikke kam sensor/sensorer som er defekte? Hadde feilmelding på kamsensor på VR6, og da gikk bilen i nød. Byttet sensor, og det var en helt annen bil å kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 14, 2011 nettopp skiftet begge EGT sensorene...hadde feilkode på begge. Jeg måler 945grader uansett....skal det være slik? Mine står også fast på 900-og etter eller annet iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 14, 2011 er nok en minste verdi, så leser de når temp overstiger 945. Husker ikke koden, men var noe ala "error inlet cam adjustment bank1". Skal se om den er dukket opp igjen. MIn er ikke chippet, lader like over 0,4 ser jeg. Føles som den går normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 14, 2011 stemmer det at dem måler eksostempen fra 945g og opp. alt under der står dem på 945g 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 14, 2011 hva er orginalt turbotrykk på disse egentlig?...min S4 ligger på rundt 0,6 og 1,1 i overboost... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 14, 2011 Hvor måler dere trykket med vag-com? Kunne testet pappas originale 2,7 tip en dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 15, 2011 blokk 115 og 116 om jeg ikke husker helt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...