#1 Skrevet Januar 13, 2011 Hei! Jeg trenger nye hovedlykter da de jeg har er ripete og matte. Disse er originalmonterte xenon-lykter. De gir et veldig dårlig lys - Ripete og matte glass vil så klart ikke akkurat gjøre lyset bedre:p Det jeg likevel lurer på er, vil uoriginale lykter lyse opp bedre enn de originale? Noen som har noen formening om dette? Jeg kan få originale lykter i Tyskland ganske billig, så pris trenger ikke å være et tema her. For å kjøpe dette fra merkeforhandler i Norge er helt uaktuelt, da de skal ha intet mindre enn 20.000,- for to nye lykter: rock : Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2011 Hvilken bil er dette til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2011 Går det ikke ann å bare bytte glasset da? På min A6 4B er det mulig å ta av glasset..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2011 Går det ikke ann å bare bytte glasset da? På min A6 4B er det mulig å ta av glasset..... Spm er om det selges separert. Så lenge det er en lykt med orginalxenon ser jeg ikke problemet, Eneste er jo kvaliteten.. Men regner med at man kan kjøpe 10stk uorginale lykter til prisen sv 1 orginal... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2011 Jeg har iallefall uorginale Depo xenon lykter på min B5, kjøpt på Ebay til ca 1100kr, å funker som bare det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2011 Hvilken bil er dette til? Det er til en Audi A6 Avant 1999, 4B karosseri:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2011 Går det ikke ann å bare bytte glasset da? På min A6 4B er det mulig å ta av glasset..... Jeg ringte Møller, og de fortalte meg at det ikke gikk an å bare bytte glasset, men de vil jo så klart tjene penger:p Var det originale Xenon-lykter du byttet glasset på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2011 Jeg har iallefall uorginale Depo xenon lykter på min B5, kjøpt på Ebay til ca 1100kr, å funker som bare det Hvordan lyser disse i forhold til de originale? Er lysspredningen noe annerledes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 13, 2011 Går ann å polere opp lykteglass. http://www.autogeek.net/diamondite-clear-plastic.html Finns sikkert rimeligere alternative polish også. Prøv å søke eller spør på bilpleiedelen av forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 13, 2011 (endret) Ja, tror jeg prøver å polere i første omgang. Det er jo flere tusenlapper spart:) EDIT: Hvordan vil f.eks. disse lyktene fungere i forhold til originale xenon lamper? http://www.bsbildeler.no/?pno=112722 Kommer i så fall til å putte inn Xenon i nærlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 13, 2011 Jeg ringte Møller, og de fortalte meg at det ikke gikk an å bare bytte glasset, men de vil jo så klart tjene penger:p Var det originale Xenon-lykter du byttet glasset på? Jepp, men hadde bare glasset av og på igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 13, 2011 Hvordan lyser disse i forhold til de originale?Er lysspredningen noe annerledes? Jeg er knallfornøyd med Depo lyktene! Gikk i fra halogen i nærlysene til xenon i nærlysene, tok litt tid å venne seg til det nye lysbildet, da halogen lysene va stilt litt mere opp enn det jeg har nå med xenon lyktene + er endel forskjell ifra reflektor til linse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 20, 2011 hei jeg har en lik bil med org xenon når jeg kjøpte den så glassa ut nesten fargen på øl!! jeg fuktet lyktene med vann å smørte på litt grov polish gikk over noen ganger med polermaskin ble mye bedre.de sa ikke noe på skarpheten på lys på eu ,men kun på lave lys men det er en annen historie. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 20, 2011 Hadde en allroad 2001 mod som jeg kjøpte nye lykter uten xenon. Varmet opp glasset med hårføner rundt glasset å flyttet glasset over på de orginale lyktene. Funket som fy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...