Temperatur reguleringspjeld Audi C4 blokkert, hvor finner jeg det ?

Anbefalte innlegg

Hei.

I S4en er det noe galt med AC.

Når jeg kom hjem til sunnmøre med den og ville stille ned temperaturen, så kokte det fortsatt.

Neste gang jeg kjørte fikk jeg kaldluft, og tenkte jess da virker det! men neida.. Nå får jeg KUN kaldluft!

Rutene fryser og jeg har naglebet på føttene! : bråk :

Feilkoden sier at det er

8.5

Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet.

Potentiometer som ovan som de nevner:

8.1

Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt.

Hvor finner jeg dette spjeldet? Ser føre meg at dash må ut +++..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard feil på klima på C4 detta, går ganske greit og fikse selv! ;)

http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/artiklar.php?CatID=25

Gå inn på: 080107 Renovering av luftspjällsmotor i Audi A6 årsmodell 1996

og : 050208 Fel på värmestyrningen, A6 klimator

Greide ikke og linke til selve artikelen, men men.

Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor honnør og mange takk til deg! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gjort dette selv Magnus?

Nå har vi plukka ut motoren og rensa den, men jeg er ikke sikker på om det er den som er problemet.

Den gikk ganske greit.

Tannhjulet den skal drive derimot, det hvite som står igjen etter du tar ut motoren; det står bom fast.

Tipper det ikke skal gjøre det? hehe.. Noen som vet om det er mye stress og åpne videre inn og løsne spjeldet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nesten samme problemet...

Hvis du ser bortifra at jeg har en 93 mod 100, og ikke AC...

Dritten blåser kaldt/lunkent hele tiden... Fikk kanskje 18 grader i bilen ved hard kjøring, og det har jeg ikke råd til...

Har byttet termostat og vannpumpe og dritten ble ikke bedre...

Men ettersom jeg forsto, så er det selve bytte fra kaldt/varmt mekanismen som er problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var temperatureguleringa på lufta fra AC som var gale ja.

Nå er det fikset :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, neste steg er demontere klimapanelet og se etter 1 eller 2 brente transistorer! Du ser det med en gang du får åpnet det.

Hvis motorene har vært defekt lenge vil enheten prøve og kjøre den hver gang du starter bilen, da vil til slutt transistoren brenne, gi meg en tilbakemeld på hvordan de ser ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: må lese inlegget bedre før jeg pøser ut vist! fått løsnet spjeldet enda? En kompis som har et nesten komplett klima ifra S4 liggende ute som jeg kan se på hvis det gjør saken enklere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Magnus.

Spjeldet beveget seg fint, måtte bare sette på armen fra motor så jeg fikk litt "arm" og bevege det med :)

Gikk ikke å vri det direkte med fingrene.. Nå går det fint, motoren varmer.

Ganske grei jobb, men gla jeg har en bror som er flink med småelektronikk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er altid digg med varmeapperat som fungerer! Husk at du kan skjekke disse transistorene i selve displayet hvis du får mere problemer da. Ellers kjempe fin bil du har fått deg, gleder meg til og se denne på hovedtreffet? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er altid digg med varmeapperat som fungerer! Husk at du kan skjekke disse transistorene i selve displayet hvis du får mere problemer da. Ellers kjempe fin bil du har fått deg, gleder meg til og se denne på hovedtreffet? :)

Vi får se :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.