Anbefalte innlegg

God kveld folkens!

 

Etter 4 Hondaer er det på tide å prøve ut noe nytt, så eg tenker på en Audi A4 2.0TDI !

Kan noen si meg hva som er om det er noen skjønnhetsfeil eg kan se etter osv ?

 

Har sett meg ut en spesiell!

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26287097

 

Denne! utifra pris på denne forhold til KM å andre lignende biler synes eg att denne er ganske bra?

No har eg ikke mye peiling på Audi , men brukte søkefunksjonen her, å såg att regreimbytte er ved 120.000 KM ? (m.vannmpumpe, etc) ? dette koster vell enn 20.000 ?

 

eg har og våre innom å sett på denne:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26026416

 

Denne har ikke CD/dvd/navi , så og den har naturligvis tatt 120.000 servicen!

 

Hva kan dere si utifra disse 2 , hva er best kjøp? i forhold til utstyr , kjørelengde og pris!

Må ærlig innrømme eg vil ha den første eg la ut! Er ny på forumet så beklager om eg har lagt dette ut feil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reg.reim bytte m/vannpumpe koster nok langt under det.. En kompis betalte nylig ca 8.600,- på en -05 A6 1,8T Quattro.

 

Liker disse A4'ene veldig godt. Selv synes jeg S-line eksteriørpakke gjør seg veldig godt på disse. Ser det står at begge har "full S-line". Veldig mange som skriver det, men ingen av disse har S-line eksteriørpakke. Den siste har ikke S-line pakke i det hele tatt...

 

Av disse mener jeg helt klart den første er det beste kjøpet. Langt bedre utstyrt, 1 år nyere og lavere km. Hvis du kun ser på forskjell i årsmodell og km tilsvarer det rundt 40' som nr. 1 bør ligge høyere i pris. I tillegg har den S-line, helskinn, navi og automat. Nederste er riktignok fra firma med bruktbilgaranti, men bør likevel ikke ligge så mye over i pris når man kompenserer for ovennevnte :) Spørsmålet er om du vil ha manuell eller automat da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ift. feil og svakheter så kjenner jeg ikke til at det skal være så mye med disse. Det jeg vet er at svinghjul (på den med manuell) kan være svakhet, mulig turbo. Ellers bør du sjekke for sinkslipp/sinkbobler i lakken, gjerne nederst på dørene. Kan være vanskelig å se uten riktig vinkel og lys, men dekkes av på reklamasjon så lenge bilen er ny i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for respons henning, den første passet meg rimelig bra, iom att eg har max 250.000 til disp! og det er den motoren eg er ute etter, å att den har navi, etc! eg bor 4 timer unna, men om ikke den blir solt kommende onsdag(var noen som skulle se på den da) reiser eg first thing neste helg å plukker den opp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om eg hadde bedt om en NAF test på denne før eg hadde kjøpt den, hvor stor betryggelse er en slik test?

så kommer et spørsmål som sikkert nok har dukket opp på forumet en del ganger før. Prøvde å søke men var andre utgaver av A4 en det eg har sett på. Førstnevnte bil har eg planer om å hente neste uke. Det finnes TS racing i nærheten av der eg bor.

å da er det vell chip fra 140 - 170 hk som er mest aktuelt?

Hvilken risk er det ved å chipe bilen? hvor vanlig er dette å gjøre?

Hva kan ryke?

hvordan takler automatkassa en slik "belastning" ?

og sist men ikke minst, om bilen er chipet og skal inn til service - eller den blir kræsjet, å det ikke er gitt opplysninger om chip til bt , hva kan skje da?

takker for svar

 

MVH Robert.S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke finne på å chippe med Multitronic kasse. Da dauer den rimelig fort. Er jo ikke akkurat holdbare kasser selv med orginal motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.