Hvordan løse ABS-kontakt ved bytte av bakstilling fra S6 til S4 C4.

Anbefalte innlegg

Et kjapt spm angående bakstillinga fra s6 c4 over til s4 c4. Hva gjør dere med kontakten fra abs sensorer? Disse er ikke like. Kan en klippe ledningen og bruke kontakt fra s4? Eller bytter dere sensor? Isåfall, hvordan? Har hørt at disse er lette og ødelegge.

Magnus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Abs sensorene er vel samme på begge biler...

Hvorfor bytter du bakstilling? pga stabstag? Har vel beholdt riktig diff og lasteventil, etc fra S4 som ikke er på S6 vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje fordi s6 diff ikke har manuell sperre... er vel eneste forskjell. men du byttet kanskje bare bakstilling og ikke diff?.

pluggene til abs er forskjellige vil jeg tro. hadde en 94 s4, mener og tro den er lik s6 foruten diff.. der måtte jeg lodde på plugger fra en 92 s4 ifm skjøt sv bakpart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje fordi s6 diff ikke har manuell sperre... er vel eneste forskjell. men du byttet kanskje bare bakstilling og ikke diff?.

pluggene til abs er forskjellige vil jeg tro. hadde en 94 s4, mener og tro den er lik s6 foruten diff.. der måtte jeg lodde på plugger fra en 92 s4 ifm skjøt sv bakpart.

Var no derfor eg lurte da, gir ikke mening å bytte til S6 pga diffen iallfall. Men jo, kan være forskjeller på stabstag, lasteventiler, og krengningsventil...

Men er det slik da at S6 har flat kontakt på sensoren, mens S4 har rund? Mener å huske eg bestillte S6 sensorer til min S4 fra Autohauz og de gikk rett på, rund kontakt på begge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Bytter pga stabstag.

Ja, er rund kontakt inne i bilen, men nå etter at jeg bytta bakstillinga, så har jeg flat kontakt fra sensor. Men da er det bare og lodde over den ifra s4en da?

Johnny: Hva mener du med krengningsventil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Bytter pga stabstag.

Ja, er rund kontakt inne i bilen, men nå etter at jeg bytta bakstillinga, så har jeg flat kontakt fra sensor. Men da er det bare og lodde over den ifra s4en da?

Johnny: Hva mener du med krengningsventil?

Denne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=155979

Ikke noe must å ha tydeligvis da det er langt fra mange S4/6'er eg har sett denne på...

Det er bare å lodde over kontakten ja, faren er stor for å skade selve sensoren idet du herjer med å få den av, men siden du allikevel skal klippe kontakten så er det vel verdt et forsøk å få de av, så har du back-up sensorer til senere;) De bak er DYR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine. Takker for hjelpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.