#26 Skrevet Januar 29, 2011 Er jo bare å skru av eksosen og sjekke det... Satser fortsatt på hallgiver jeg:) Blir morsomt å se når du finner feilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 29, 2011 Er jo bare å skru av eksosen og sjekke det... Satser fortsatt på hallgiver jeg:) Blir morsomt å se når du finner feilen Har bytta coil og hallgiver allerede :-P Venter på eit skru lokale, så eg og 2 andre skal holde til. Blir vel å få bilen ned der og demonter litt tenker eg! Har ein Golf Mk1, som er ribba og montert bur, bøtte stoler og 4 pungt seler, så skal få seg ein liten overhaling på karroseriet og sleppa oppi ein G60 turbo motor :-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 7, 2011 har skrud av eksosen i dag, og sjekka caten. denne var litt smelta, men prøvde å starte bilen uten, og akkuratt det samme som før.... så får sjekke registeret da om det har hoppa seg litt utav laget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 7, 2011 Jeg hadde akkurat samme problemet på en 100 jeg hadde med 2,3 NF motor, da var det bensinpumpa som ikke leverte med høgt nok trykk. Bilen gikk i maks 5 sekund, og det gikk flere timer før jeg fikk start igjen. Pumpa som var gåen lagde en litt "sliten" lyd fra seg når jeg vrei om tenningen, og brukte noe mer tid på å bygge opp trykket, merker du noe av dette kanskje? Ellers så leverte pumpen bra med bensin når det ble testet fylt i bøtte.. Hadde du byttet bensinfilteret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 7, 2011 Jeg hadde akkurat samme problemet på en 100 jeg hadde med 2,3 NF motor, da var det bensinpumpa som ikke leverte med høgt nok trykk.Bilen gikk i maks 5 sekund, og det gikk flere timer før jeg fikk start igjen. Pumpa som var gåen lagde en litt "sliten" lyd fra seg når jeg vrei om tenningen, og brukte noe mer tid på å bygge opp trykket, merker du noe av dette kanskje? Ellers så leverte pumpen bra med bensin når det ble testet fylt i bøtte.. Hadde du byttet bensinfilteret? filteret er bytta ja :-) fekk ikkje start i det heila tatt eg :-S har hatt trykk test, og trykket var bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 8, 2011 filteret er bytta ja :-) fekk ikkje start i det heila tatt eg :-S har hatt trykk test, og trykket var bra Har du testet leveringsmengde eller trykk? Det er forskjell på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 20, 2011 Har du testet leveringsmengde eller trykk?Det er forskjell på det leverings mengden :-) men har bytta bensin pumpa, og den starta ikkje da heller Gjekk over pluggledningene på fordeleren, og fant da ut at eg hadde kobla 2 ledninger på feil plass, noke som er forferdelig flaut siden den starta etter på :-P var ute å prøvekjørte ein tur no, og det gjekk fint i ca 15 min så stoppa den... har lokalisert problemet, og det er brudd i ein av ledningane til hall giveren, så til dei så sa at den var problemet, så bøyer eg meg i støvet! Eg har ein fordeler liggandes, og tenkte eg skulle ta hall gieren fra den, men eg må vel ha ein ters eller noke for å få av det metall lokket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 20, 2011 Hva er en "ters"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 20, 2011 Hva er en "ters"? sån med ein bolt i midten og klør på sidene, kanskje dei har eit anna ord for det andre plasser :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 20, 2011 sån med ein bolt i midten og klør på sidene, kanskje dei har eit anna ord for det andre plasser :-) ...avdrager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Februar 20, 2011 ...avdrager? ja, da har vi oppklart det :-) Men til bake til spørsmålet mitt, noken som veit? gidder ikkje dura i vei, vist eg ødelegger noke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Februar 20, 2011 (endret) Om motoren aldri har blitt tukla med er en blending over en 13mm mutter. Kutt den av med vinkelkutter og skru av mutteren så har du fordeleren ute. Om det er "hjulet" med vinduer i som hallgiveren registrerer må du demontere fordeleren helt. Det er en splint i bunnen som holder den sammen, du må ha en perfekt dor. Men har du har en annen fordeler liggende ville jeg bare bytta den. (forresten veldig gøy å ha rett:)) litt hjelp her http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=156419&highlight=fordeler+vindu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Februar 21, 2011 Om motoren aldri har blitt tukla med er en blending over en 13mm mutter. Kutt den av med vinkelkutter og skru av mutteren så har du fordeleren ute. Om det er "hjulet" med vinduer i som hallgiveren registrerer må du ta fra demontere fordeleren helt. Det er en splint i bunnen som holder den sammen, du må ha en perfekt dor. Men har du har en annen fordeler liggende ville jeg bare bytta den. (forresten veldig gøy å ha rett:)) litt hjelp her http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=156419&highlight=fordeler+vindu Takk takk Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mars 3, 2011 da blei fordeleren bytta i dag, og problemet er der fremdeles :-( men når den begynner å fjuske, så er det eit eller fleire rèle som ligger å klikker inn og ut... prøblemet kan vel ikkje ligge i eit rèle vel? har bytta det som eg fant som klikka inn og ut, og bytta det, men var ingen forskjell da... ligger det noken inni dasjbordet som har noke med bensinpumpa eller motorstyringa og gjera? svar motas med stor Takk :-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mars 3, 2011 Jeg var i flere år plaget med fusk på min motor. Typisk når det var rundt 0 grader i været. Bytta alt mulig rart. Til slutt viste det seg at det var et par plugghetter som var gåene...slik at gnisten gikk til gods og over til andre pluggger gjennom fordelerlokket. Derfor ble tenningen helt tullerusk. To nye plugghetter gjorde motoren totalt fuskefri. Du kan jo låne noen andre pluggkabler for å prøve? håper det hjelper Rolf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mars 5, 2011 er det sensor på svinghjule eller cam sensor eller noke på NG motorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mars 18, 2011 Kan herved bekrefte at problemet er løyst! :-) hjernen til tenninga var pakka inn i ein pose som hadde slått seg på innsiden, så det var litt vatn inni der, hjernen og var full i fukt. Prøvde ein ny hjerne og alt funka gull no :-) Takk til alle som har bidratt med hjelp :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...