#1 Skrevet Januar 15, 2011 (endret) hei! som tittelen tilsier har jeg fått et pristilbud på et HR Monotube Senkesett. jeg var igrunn på utkikk etter senkesett fra bilstein, men ble anbefalt og handle HR istede. hvor han argumenterte med at HR sitt hadde de samme egenskapene, men bare til en mye billigere penge! er det noen her som har kjennskap til HR sine senkesett? hvordan er kvaliteten opp mot for eks KW sitt? som jeg vet veldig mange som kjører audi har fra før av... på forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2011 Kjører H&R monotube på s2en min. Syntes det er komfortabelt og fint og kjøre med langs vei og slikt. Og syntes det er stivt og fint og kjøre med på bane. Helt knall. Selv kjempefornøyd. Hadde KW typ1 på a6en jeg hadde tildligere. den følte jeg var mye mykere enn s2en. prøvde aldri på bane. Men litt aktiv kjøring og slikt så følte jeg den ble litt myk. Men absolutt komfortabelt og kjøre med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2011 H&R er rimelig mye større i motorsport verden enn Kw i allefall. bilstein er nok enda større igjen, Men jeg personlig setter H&R noen hakk over kw. H&R veit hva de driver med når det kommer til slikt. Kan ikke huske å ha hørt så sykt mye bra om KW i grunn, det som går igjen av komentarer om kw er vel i stor grad, justeringsmuttere som setter seg fast og ulyd i dempere. Hadde kjøpt H&R any day over Kw i allefall:) Hva gjelder kjøreegenskaper og forskjeller, så vil det variere voldsomt utifra hvor mye du senker:) Du trenger i allefall noe til å endre stivhetsgraden i mellom foran og bak på en B5 i forhold til orginalt oppsett.. de må bli vesentlig stivere bak i forhold til foran sammenliknet med hvordan de er orginalt satt opp, med über understyring. Stivere stabstag bak feks.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2011 Hadde H&R Monotube på Sciroccoen. Veldig fornøyd med det - beste settet jeg har prøvd både til daglig bruk og til banekjøring. Monotube er ikke trykkjusterbart. Demperne i mitt sett var Bilstein PSS, så forskjellen er nok ikke allverden på et Bilstein-sett, om du da ikke går for PSS9 eller PSS10. Kommer til å handle H&R Monotube igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2011 takker for innspill! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2011 Noen av dere som har noe erfaring med om det justerbare på h&r monotube kita setter seg fast etter en tid? Har hørt at det jo er et problem med mange andre sett.. Har h&r monotube på min, og er veldig fornøyd med det! Kosta en del, men angrer ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2011 Noen av dere som har noe erfaring med om det justerbare på h&r monotube kita setter seg fast etter en tid? Har hørt at det jo er et problem med mange andre sett..Har h&r monotube på min, og er veldig fornøyd med det! Kosta en del, men angrer ikke. Hva måtte du betale for ditt?? Jeg har fått en pris på 11lapper.. Dyrt? Billig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 18, 2011 Hva måtte du betale for ditt?? Jeg har fått en pris på 11lapper.. Dyrt? Billig? Ebay.de ftw De ligger normalt på 850-900 euro der Har ultra-low på min (tiefe). De skal være mer komfortable og kan justeres lavere. Synes mitt passer meg bra, sånn komfortmessig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 18, 2011 Hva måtte du betale for ditt?? Jeg har fått en pris på 11lapper.. Dyrt? Billig? Tror ikke det er så ille. Hørte litt rundt når jeg skulle kjøpe, fikk vel pris på nærmere 14 fra pole position når jeg spurte der. Bs bildeler selger til noe over 10 til 2wd biler (ville sikkert blitt mer for quattro). Så det endte med at jeg bestilte fra cartuningpoint i tyskland. Ble 900 euro , pluss norsk moms som var ca 1700 kr. Så jeg ga vel midt mellom 9 og 10, levert på døra av ups etter akkurat 7 dager:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 19, 2011 takker for tilbakemelding:) men ennda ikke bestemt meg for senkesett! ;p' men ser at H&R sitt senkesett ikke er rustfritt??? ville ikke dette vært og fåretrekke mtp. vær og føre vi har her i landet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 24, 2011 Hvor ser du det hen? Sikker på at det er monotube du har sett på da? Jeg vet ikke, syntes det virker som hvertfall justeringsmutterene er av et lettmetall av noe slag..?.. Jeg måtte ha på litt wd40 for å få løsnet de under dekkskifte i vår, men så var det igrunn en del sand og greier der også så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 24, 2011 Hadde H&R monotube low på A4 B8en min, og var storfornøyd med det. Gikk ann og ha bilen lav, samt at den var god og kjøre til vanlig, og fungerte også godt på bane Anbefales fra min side i allefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 2, 2011 Hvor ser du det hen? Sikker på at det er monotube du har sett på da? Jeg vet ikke, syntes det virker som hvertfall justeringsmutterene er av et lettmetall av noe slag..?.. Jeg måtte ha på litt wd40 for å få løsnet de under dekkskifte i vår, men så var det igrunn en del sand og greier der også så.. beklager litt seint svar! men referer hvertfall til denne linken, det er med denne karen jeg har fått pristilbud! http://www.brakes.no/v2/produkter/hr/coilover-kit/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...