#1 Skrevet Januar 15, 2011 Hei. Har en 2003 passat 130 hk som har vært utsatt for smøresvikt. Resultatet av dette er gåen turbo samt defekt kam/løftere. Løsning står mellom å kjøpe motor fra hugger, eller overhale den jeg har. Overhaling blir vel dyrest, men da vet jeg iallefall at motor er tipp topp. Det jeg gjerne skulle vite før jeg begynner er tilstand på dysene. Nye dyser er såpass dyrt, at hvis de må byttes blir det heller bruktmotor. Bilen var tidligere veldig tungstartet i kulda, rakk ikke å feilsøke problem før motoren rasa. Synes også den brukte noe mye diesel. Men er det noen måte å finne ut om dysene er defekte, og hva er symptomer på en defekt dyse? Motor er pr. dags hidden plukket i biter, så feilsøking med motor i gang er umulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2011 For å sjekke PD bør du sende hele injektorene inn til autorisert Bosch verksted som kan teste injeksjonsmengde, åpningstrykk og spray bilde samt balanse mellom alle 4 injektorene og at de ikke er skadet. Ikke sikker på hvem som gjør dette her i Norge, men hør med nærmeste Bosch/diesel verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...