Noen som veit delenummer på gti 16v topp?

Anbefalte innlegg

Hei. Har fått tak i en Gti 16v topp som sies å være en Gti 16v 9A topp fra Golf 3 Gti 16v 150hk. Åssen veit/ser man at det er en slik topp? Er det noen som kan sjekke opp dette får meg? Her er delenummeret jeg har lest av fra toppen: 051103373

På forhånd takk!!

Mvh Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9A topp kommer fra 2,0l og har i følge ETKA 136hk,ikke 150hk :)

sitter i golf fram til 91,og corrado fram til 95 og passat fram til 93 mod

kunne heller ikke finne det delenr du la ut her.

motorkode ABF har 150hk og sitter i bla Golf 3-2,0l-16v/150hk

mulig jeg har sett feil i ETKA men tror ikke det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9A topp kommer fra 2,0l og har i følge ETKA 136hk,ikke 150hk :)

sitter i golf fram til 91,og corrado fram til 95 og passat fram til 93 mod

kunne heller ikke finne det delenr du la ut her.

motorkode ABF har 150hk og sitter i bla Golf 3-2,0l-16v/150hk

mulig jeg har sett feil i ETKA men tror ikke det ;)

Okei, skjønner. Noen andre ting man kan se etter får å se om det er en 9A topp eller en ABF topp da? Vil vite hva slags topp dette er.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I bunn å grunn er alle 16v topper like. Forskjellen ligger i hvilken kam som er montert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I bunn å grunn er alle 16v topper like. Forskjellen ligger i hvilken kam som er montert

okei, da veit jeg det og. men åssen ser man da forskjell på kammene? Innsuget utgjør vel også en forskjell på forskjellige 16v'er? pl har vel det minste innsuget, kr har det store, 150hk har vel enda større?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk delenummer som er stemplet inn i kammen. Noen kammer har et nummer i enden og på noen er det 5cm innpå.

Innsug størrelse er litt varierende hva som er levert på de forskjellige motorene.

Ved bruk Av stort innsug får en 2hk på topp men taper bunn drag.

Det er nok innstemlet et delenummer en eller annen plass på toppen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk delenummer som er stemplet inn i kammen. Noen kammer har et nummer i enden og på noen er det 5cm innpå.

Innsug størrelse er litt varierende hva som er levert på de forskjellige motorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Har studert toppen litt nå. Eneste av tall jeg finner på toppen er dette nummeret: 051103373. På innsugskam fant jeg dette nummeret: 051 101. Eksoskam: 051 102

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABF og 9A toppen flower litt betre vel enn KR/PL topp. er vel litt større eksosutganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABF og 9A toppen flower litt betre vel enn KR/PL topp. er vel litt større eksosutganger.

Okey..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.