#1 Skrevet Januar 15, 2011 (endret) holder på og sette en tdk diesel motor i en audi 80. men da eg kikket på dynamoen var det 2 små svarte ledninger og en som skal opp pa batteriet(litt kraftig den ). lurer på va disse 2 små lednigene er til er den ene til lade lys og den andre til turteller eller hva er det ???? noen som har noen kloke svar ???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2011 Som regel er den andre tynne på dieselmotorer til turteller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2011 oki har hørt rykter om att det kansje kunne være til magnet styrt lading og men noen flere som har ett godt forslag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2011 W til turteller og DF er for magnetisering (via ladelampe). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2011 DF er det stikke du snakker om sant ??? hvordan skal eg da gjøre det når eg bare har en ledning som går til den lade lampa ??? noen forslag ???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2011 DF er det stikke du snakker om sant ??? hvordan skal eg da gjøre det når eg bare har en ledning som går til den lade lampa ??? noen forslag ???? Ja, DF er merket bak på dynamoen. Den ene ledningen du har skal inn på DF for at dynamoen skal lade 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2011 så viss eg forstår deg rett skal begge dei to ledningene i det DF stikket på den ene ledningen som eg har som går til lade lampa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 17, 2011 så viss eg forstår deg rett skal begge dei to ledningene i det DF stikket på den ene ledningen som eg har som går til lade lampa? Nei. Den ledningen som går til ladelampen skal koples til DF bak på dynamoen. Om det stod en dieselmotor i bilen fra før så har du en ledning til (turteller), denne skal koples på W bak på dynamoen. Om det fra før stod en bensinmotor i bilen så vil du ikke få riktig visning av turtall da turtelleren på denne henter pulser fra hallgiveren og ikke dynamoen. Ulikt pulsforhold 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 17, 2011 hmm problemet mitt er bare det stod ein bensin motor i og den hadde vanlig bosch dynamo og den diesel motroen eg skal ha oppi står det en vallao dynamo på. på bosch dynamoen såt det disse benevnelsene som du nevner men på valeo dynamoen står det kun d+ på den som skal til batteriet og så er det bare ett stikk med 2 poler i som det ikkje står noen ting på . men som du sier om disse pulsforholdene så etter hva eg ser og kan forstå så ser det ut for på meg att dei har hentet signal til turtelleren på dynamoen på bensin motoren som stod i bilen orginalt for det er 3 ledninger som går til coilen......eller står det en føler på svinghjulet som gir signal til turteller ???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 17, 2011 hmm problemet mitt er bare det stod ein bensin motor i og den hadde vanlig bosch dynamo og den diesel motroen eg skal ha oppi står det en vallao dynamo på. på bosch dynamoen såt det disse benevnelsene som du nevner men på valeo dynamoen står det kun d+ på den som skal til batteriet og så er det bare ett stikk med 2 poler i som det ikkje står noen ting på .men som du sier om disse pulsforholdene så etter hva eg ser og kan forstå så ser det ut for på meg att dei har hentet signal til turtelleren på dynamoen på bensin motoren som stod i bilen orginalt for det er 3 ledninger som går til coilen......eller står det en føler på svinghjulet som gir signal til turteller ???? Kan du sette over dynamoen fra bensinmotoren om festebraketten passer? Vet det kan være vanskelig å sette over den andre festebraketten da dynamoen på bensinmotoren står der dieselpumpa er montert på dieselmotoren Noen dynamoer ha to tynne ledninger inn på dynamo, den ene er DF via ladelampe og den andre jord til spenningsregulatoren. Bensinmotoren henter signal til turtelleren på coilen (som regel grønn ledning inn på terminal 1 på coilen). Dette signalet hentes fra hallgiveren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 17, 2011 det tror eg ikkje det er plass til :-( men har nå funnet ut att motor labbene ikkje er like på bensin og diesel motor så er på jakt etter motor labber for øyeblikket ;-) viste seg å ikkje vere så enkelt som dei på møller meinte:-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...