Henger på høyt turtall (2'er golf) (tips?)

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hvordan jeg kan få roet bilen litt ned igjen, virker som automat-chåk har hengt seg opp. Skjedde helt plutselig, og ga seg ikke etter jeg hadde kjørt et stykke heller.

 

Ligger på vel 3000 omdreininger..... :(

 

edit: om ikke annet enn en midlertidig løsning... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips til hvordan jeg kan få roet bilen litt ned igjen, virker som automat-chåk har hengt seg opp. Skjedde helt plutselig, og ga seg ikke etter jeg hadde kjørt et stykke heller.

 

Ligger på vel 3000 omdreininger..... :(

 

edit: om ikke annet enn en midlertidig løsning... :)

 

Et lite tips!

Sjekk pakning under forgasser. Sikkert den som er sliten, og slipper inn falsk luft. Bare vri litt på gasseren, og så hører du om turtallet forandrer seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I fremkant av forgasseren sitter det et voks-ekspansjonselement (med kjølevannsslange inn og ut), om dette slutter å virke vil motoren gå høyt på tomgang når den er varm.

Ellers kan du sjekke at alle sikringene dine er hele, det er en som går bl.a. til forgasseren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic;

..Kanskje du vurderer å bytte gasser...??:

 

har en original forgasser liggende (Pierburg 2E2) fra Golf 1,8 med automat-choke som fungerer.

Blir din for 800,-

 

Har også en 2B2-forgasser (2-port) fra 1,6 (85 hk eldre Audi) liggende.

Denne gir deg en direkte effektøkning på 8-10 hk. : smil :

Kombinert med "snill" kam, luftfilter, grenrør og eksos så blir den sprek.. : ja :

Blir din for 1000,-

Det eneste du må skifte er forgasser-flensen (gummi-pakning). Koster ca 200,- på Audi.

 

Mvh

JC

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipsene, skal ta å sjekke de tingene.

 

Blir nok ikke til at jeg legger ut noe mere penger i bilen da jeg håper på snart å skifte den ut......merkelig når en ting går galt så følger alt mulig annet også.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor store er venturiene på 2B2-forgasseren? 2E2 er vel 22/26?

 

 

Off topic;

..Kanskje du vurderer å bytte gasser...??:

 

har en original forgasser liggende (Pierburg 2E2) fra Golf 1,8 med automat-choke som fungerer.

Blir din for 800,-

 

Har også en 2B2-forgasser (2-port) fra 1,6 (85 hk eldre Audi) liggende.

Denne gir deg en direkte effektøkning på 8-10 hk. : smil :

Kombinert med "snill" kam, luftfilter, grenrør og eksos så blir den sprek.. : ja :

Blir din for 1000,-

Det eneste du må skifte er forgasser-flensen (gummi-pakning). Koster ca 200,- på Audi.

 

Mvh

JC

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke 2B5 du mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor store er venturiene på 2B2-forgasseren? 2E2 er vel 22/26?

 

Er ikke sikker på hva det er..venturiene altså..??

 

Er mulig den heter 2B5 ja...Har den ikke for hånden for øyeblikket..

 

Brukte en slik med "oppbrosjede" dyser sammen med en trimtopp fra Dennert i tyskland (schrick kam ++), gillet grenrør++ på en 1,8 golf... bremset 128 hk på papiret...Var skikkelig rapp.. :D

 

Reg nr: CE 22857 forresten. Noen som har sett den tro...?? Giftgrønn Golf II Så den stod til salgs i motorbørsen i sommer også...`mimre-mimre` : gråter :

 

Nei nå ble jeg i vemodig stemning her..kostet på den bilen alt for mye...

Gøy med bil gitt.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye bensin brukte bilen under "normal" kjøring på landevei?

Selges denne med forgasserkoblingen mot manifold?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.