Trenger tips, smurte låskasse fikk trøbbel med kupelys og dørindikator- A6 4B

Anbefalte innlegg

Har fått problemer med cupelyset og passasjerdøren i det siste. Begynte med at døren ikke gikk i lås når det var kaldt ute, måtte sitte og holde døren igjen til det var blitt varmt i bilen så kunne den lukkes. Smurte opp "låskassen" men da sluttet info displayet å vis når passasjerdøren var åpen, og cupelyset går på og av hele tiden. Har en A6 01mod.

Noen som har forslag om hvor jeg skal begynne leite etter feilen?? : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger en sensor/bryter i låsekassen som bruker å fjuske.. Får tak i ny på ebay til å bytte sjøl eller så må du kjøpe ny heile greia på møller. Litt usikker på om dem kanskje har den løse delen på møller.

Ikke sikkert det er akkurat den men siden du har rotet i låsekassa så er vel det en start :) Eller har du vært borti ei ledning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk, er hvertfall et sted og begynne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har eg vert borti noken ganger, skifta mikrobrytere og smurt opp. Noken ganger funker det, noken ganger har det kun virka ei stund. Anbefaler å kjøpe ein ny lås, så veitdu det virker. Ingenting som er så irriterende som blinkende lys og bilsom låser seg i tide og utide.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler å sjekke for ledninger med brudd først, da det er billigere enn ny låsekasse (Løsne gummibelgen mellom dør og karosseri, og prøv deg frem for å se om noen av ledningene er dårlige). Selv kjøpte jeg først ny låsekasse, og fant så ut etterpå at det var ledningsbrudd.... På min bil begynte det med at låsen bare gikk opp og igjen iblant, men etterhvert ble det permanent. Så det var altså "delvis brudd" i begynnelsen. Kan være det samme på din, og at det er tilfeldig at det tiltok når du smurte opp låsekassen.

Se min tråd her: http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=204296

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja, skal sjekke dette litt senere idag. Har jo også dukket opp et annet problem som følger av at døren tuller seg. Nå viser info displayet at døren er åpen så lukket osv selvom døren er igjen.Så når jeg parkerer og låser bilen går alarmen når bilen tror døren blir åpnet. Noen måte å fikse dette hvis det ikke er ledningene som er problemet? Litt dumt å la bilen stå ulåst fram til jeg får fatt i ny låskasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom ledningene er inntakte, så er det vel mest sansynlig mikroswitchen i låsekassen som er problemet. Isåfall burde det funke å koble fra den elektriske koblingen til låsekassen slik at det ikke sendes noe signal fra mikroswitchen i det hele tatt. Sørg isåfall for at du kobler fra kontakten mens displayet viser at døren er lukket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få fatt i ein ny låskasse idag, pleier å vere forbruksvare hos Audisenteret,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ingen kontakter når jeg låsnet gummibelgen. Ledningene forsvant bare inn i bilen og inn i døren.

Tenkte ta en titt på låskassen men finner ikke ut hvordan jeg får av dekksiden på døren. Noen som vet hvor skruene er gjemt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ei skrue oppe framme mot vindusramma og ei heilt oppe bak. løsne di, så kan du løfte dørpanelet av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er grei, takker for hjelp. Ringte Møller for å høre hva de skulle ha for bytte av låskassen. 4642,42kr HAHAHAAAAA..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var microbryteren som hadde tatt kvelden ja. Takk for tips og hjelp. :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var microbryteren som hadde tatt kvelden ja. Takk for tips og hjelp. :tilber:

en grunn til det er billigere å få tak i en slik bryter ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.