Hva er normal vannivå i ekspansjonstanken når motoren går? - Audi 80 2,3 92-mod

Anbefalte innlegg

Har nylig renset absolutt hele kjølesystemet og må derfor etterfylle vann og kjølevæske innimellom ettersom systemet fortsatt driver og lufter seg. Men det jeg lurte på er hvor vannstanden skal ligge på når motoren er i gang (full driftstemperatur)?

Når jeg har kjørt i ca en halvtime så ligger vannnivået ett par cm under "Low" i ekspansjonstanken. Men når jeg slår av motoren går det opp til normale nivåer. Er det ett overtrykk i tanken i forhold til resten av kanalene ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanligvis ekspanderer jo dette litt når motor er varm, så ikke uvanlig at det ligger OVER max grense :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanligvis ekspanderer jo dette litt når motor er varm, så ikke uvanlig at det ligger OVER max grense :)

Ja det høres fornuftig ut, men det rare er jo at det er akkurat det motsatt som skjer når motoren går. Virker som den trekker mer vann enn den klarer og etterfylle. Menmen, er sikkert bare en unødvendig bekymring hehe

Takker for svar hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.