Vindu vil ikke opp igjen (beveger seg en halv cm før det stopper)- A3

Anbefalte innlegg

Etter å ha tatt ned ruta på A3en, vil ikke dette komme opp igjen. Ruta er helt nede, og når man trykker på oppknappen kommer ruta ca en halv cm opp før den stopper. Kan da kjøre ned igjen ruta og få den opp igjen samme cm. Om jeg tar litt i ruta kommer den noen millimeter til opp før den stopper.

Fungerer verken med fjernkontroll eller med innvendig knapp og gjelder førerside på A3 8P.

Noen forslag? Tenkte å åpne dørsiden i dag, men usikker på hva man skal se etter i og med at det virker som at motor fungerer.

Hadde ruta nede ca 10cm når det hele begynte. Ruta ville da ikke gå opp igjen, så jeg prøvde å kjøre ruta helt ned, men dette hjalp da heller ikke.

Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren går så er det kanskje vaieren som har flisa seg opp eller ryki

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke umulig. Helt ryki kan den vel ikke være, siden ruta beveger seg ca 1cm opp/ned fra bunnen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ruta løs? Hadde en gang en bil der ruta var løs og den dro seg skjevt. Da stoppet den fort...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke godt og si, siden jeg kun ser 1cm av ruta. :)

Får prøve å ta av dørsiden i dag og kjenne litt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått av dørsiden nå, men selve vinduet ligger bak enda en vegg..

Hvordan kommer man til vinduet? Verksted neste? :P

Edit: Vinduet kommer man delvis til bak dette svarte plastdekselet..

IMG_1832.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette samme mekanismen som hakket eldre A3 tro?

I såfall kan det tyde på at en av de plastklipsene som fester ruta til skinnene har knekt i feste til vaieren og vaieren drar sjevt på klipsen og det kiler seg. Ruta går fint ned, men opp går den bare noen få cm før den kiler seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være..

Når ruta er helt nede, kan jeg skubbe den et par mm opp. Ser ingen knekte fester, men ser trolig ikke alt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme opplevde jeg på forrige A6en min. Det viste seg at det var de plastklipsene, som Håkon skrev. De var delvis knekt.

Fikk beskjed på Audi verksted at det er vanlig at pakningen rundt blir stiv og hard så knekker klipsene ned..

Jeg bytta pakningen selv og fått kjøpt, noe Audi mente var, sterke plastklips..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme opplevde jeg på forrige A6en min. Det viste seg at det var de plastklipsene, som Håkon skrev. De var delvis knekt.

Fikk beskjed på Audi verksted at det er vanlig at pakningen rundt blir stiv og hard så knekker klipsene ned..

Jeg bytta pakningen selv og fått kjøpt, noe Audi mente var, sterke plastklips..

Klipsene i seg selv som har en konstruksjonssvikt her;) på 4b. De nye klipsene har metall forsterkninger støpt inn i seg der de andre knekker:) Om man vil bytte list eller ei er i grunn opp til eier av bilen, de nye klipsene ryker ikke med gammel list... trust me;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av motoren. Dras forsiktig ut. dytt så vinduet manuelt opp og kjenn hvordan det går:) Om det går jevnt og fint så setter du på motoren igjen og prøver å kjøre vinduet:) Grunninstilling av fungerende vindusheis gjøres ved å kjøre vindu helt opp, så slippe knappen og dra den opp igjen og holde den til man hører et klikk inne i gjeldende dør:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er den metall"sylinderen" antar jeg? Vinduet skal gå og skubbe opp igjen når denne er skrudd av? Hvordan forholder vaieren seg når motor er av og jeg skubber på vinduet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.