16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow (Lekkasje?)

Anbefalte innlegg

Har kjørt en output test, og da den testet ventilen på luftfilterboksen så høres det ut som luftlekkasje bak på motoren, ved torpedoveggen. Hører tydelig "fising", men finner ikke den eventuelle lekkasjen. Ventilen tror jeg er i orden.

 

Noen som vet hvilken slange dette kan være?

 

Bilen nøkker litt mellon 1000 og 2000, og turtallet varierer litt (bitte litt) på tomgang, men vet ikke om lekkasjen kan være grunnen til dette.

 

2005 AWT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. hva viser måleblokk 32 på tomgang? Uten å ha slettet feilkoder først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde denne feilkoden for en stund siden. Slettet den, men så kom den tilbake. Slettet den igjen, så nå er den borte....

 

Men i og med at den sikkert kommer tilbake så skal jeg sjekke da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder at du kjører tja si 5 km blandet kjøring for å få opp verdiene jeg er ute etter:) Uavhengig om feilkoden har kommet igjen:) (ser etter lekasjer, om du lurte;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvaslags bil sitter motoren i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde denne feilkoden på en ganske ny A4. Da var det lekkasje på vacuumslange (morknet). Husker ikke helt hvor det var, men det var iallefall jævla trangt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort sett på feks a4 b6-b7 så er denne feilkoden pga for langt utluftingsrør fra AKF filteret under bilen som fryser om vinteren. Om det er en a6 4b feks så kommer dette utluftingsrøret ut rett bak h-forhjul bak jekkfestet, dette pakkes tett med snø om vinteren og feilkoden kommer:) Deffekt taktventil eller lekasje kan man også ha, men da kommer det stort sett opp feilkoder på blandingsforhold også på motor:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å teste systemet der og da så kan man starte bilen og kjøre grunninstilling kanal 7, om system er ok så får man stort sett beskjeden Tüv ok etter endt test:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ene stod konstant på -7, men den andre endret seg.

 

ddress 01: Engine (4B0 906 018 DC)

 

20:19:31 Group 032: Lambda regulation - Lambda learnt values

-1.1 % At idle additive -10% .. +10%

-7.0 % P.throttle mult. -10% .. +10%

No hidden

No hidden

 

 

Address 01: Engine (4B0 906 018 DC)

 

20:22:58 Group 032: Lambda regulation - Lambda learnt values

-1.7 % At idle additive -10% .. +10%

-7.0 % P.throttle mult. -10% .. +10%

No hidden

No hidden

 

 

Kom også opp noe tekst da jeg tok pekeren over tallene, men glemte å kopiere det...

Var noe injection greier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De i går var på tomgang, dagens er tatt under kjøring. Kjørte vel ca 1 mil.

 

09:20:18 Group 032: Lambda regulation - Lambda learnt values

-0.6 % At idle additive -10% .. +10%

-5.5 % P.throttle mult. -10% .. +10%

No hidden

No hidden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din har fin blanding på tomgang. verdi 2 beveger seg ikke på tomgang da det er verdien for belastning. din verdi er innenfor men -7 tyder på at den går litt for fedt på belastning (pådrag) som igjen kan tyde på en lekasje (liten). Hadde vært gøy å sett om du blokket slangen fra AKF til motor med feks en låsbar tang/klemme. og slette feillager og kjøre en tur med variert kjøring på ca 5 km minst og lese av 32 igjen for å se om det er en lekasje i ventilen til AKF:) Uansett bilen går litt for fedt på belastning slik den er nå:) Og siden det ikke er noe feilblanding på tomgang, så tyder det på en liten lekasje som ladetrykket presses ut av, som ikke er stor nok til at drar inn falskluft ved undertrykk.

 

det kan også lekke via oljeåndingssystemet om det ikke er helt friskt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, flotters :D

 

Bilen lugger også litt mellom 1500 og 2500, men det blir bedre når den blir litt varmere. Skal få sjekket litt få fort det blir litt varmere.

 

Tusen takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme feilkode hos meg, men den kom samtidig som disse to:

 

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit

P1118 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High

P1114 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON

 

Kan det ha no sammenheng?

 

Funnet ut av noe mer Petter? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt tid, og så er vag-comen min utlånt. Vet et er lenge siden jeg fikk hjelp av Stian, men det har rett og slett blitt nedprioritert.... Skal vel få sjekket litt til uka :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått sjekke noe Petter? Begynner å bli irriterende å ha den lysende i instrumentet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.