Forskjell på ADR og AEB motor?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en delebil etter vert, men det er begrenset med delebiler med aeb motorer, så jeg lurer enkelt å greit på hva som er forsellen på en AEB (150) motor og en ADR (125) motor?

 

Regner ikke med at bunnpanne og oljefilterhus er det samma pga. turboen, men er det andre ellers det samma? topp, blokk, veiv, råder, stempler, kompresjon, cluch, svinghjul, elektronik osv.

 

takker for alle svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, men jeg klarer ikke å la være. Kan du endre overskriften? Forsell er noe helt annet enn forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager da. rettet nå: flau ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noe og komme med angående motorenne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ADR motoren har ikke smidde stempler sist jeg undersøkte dette her, iogmed at jeg hadde en stund lyst til og klaske på en turbo på min...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er visst sterkere råder, og som nevnt smidde stempel på aeb. tror også veiven er noe annerledes. Blokken tror jeg er lik, uten å si det sikkert. Holder på å lete etter akkurat dette jeg også !!

 

Noen som har tilgang til å skjekke dele nr.??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEB blokk har delenr: 058 103 101 H. ADR: 058 103 101 C

Står bare "Sylinderblokk med stempler" i etka..

Sett også flere nettbutikker som selger nye blokker som har skrevet AEB/ADR i beskrivelsen.. Men ikke vet jeg..

 

Toppene er vel helt like bortsett fra litt sterkere eksosventiler i AEB, og litt høyere løft på kammer i ADR(??)

Men har også lest at noen ADR topper er helt like AEB topper..

 

Fysisk forskjell på stempler for de som lurer: http://picasaweb.google.com/psykokid/ADRVsAEB#

 

Men er sikkert noen som vet detta bedre enn meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEB blokk har delenr: 058 103 101 H. ADR: 058 103 101 C

Står bare "Sylinderblokk med stempler" i etka..

Sett også flere nettbutikker som selger nye blokker som har skrevet AEB/ADR i beskrivelsen.. Men ikke vet jeg..

 

Toppene er vel helt like bortsett fra litt sterkere eksosventiler i AEB, og litt høyere løft på kammer i ADR(??)

Men har også lest at noen ADR topper er helt like AEB topper..

 

Fysisk forskjell på stempler for de som lurer: http://picasaweb.google.com/psykokid/ADRVsAEB#

 

Men er sikkert noen som vet detta bedre enn meg :)

 

Kan noen utdype "litt høyere løft på kammer i ADR" for meg, da jeg plutselig igjen fikk lyst på turbo ADR motor! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Ja hjertlig takk for alle svarenne. Ser etter en delebil, men det er ikke så mange delebiler med AEB motor, så jeg tenkte av vis det var små forseller så er det jo bare å bytte over delene fra den gamle aeben min, men da tror jeg nok at jeg dropper det.

 

igjen tak for alle svarenne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksoskammen på adr og aeb toppen min hadde identisk delenr, har adr kammen i aeb toppen nå.

 

Noen som vet noe om veivene da?

 

Så det du fant pål, sier ikke egentlig noe spesifikt om blokken?

Noen som jobber i møller som kan finne ut dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så visst jeg bytter rådene og stemplene, LMM å hjerne så kan jeg ha turbo, hva er forskjellen på veien fra adr til aeb?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant samme delenr på veivene :)

Det er stor forskjell på toppene, da aeb flower bedre, og har lavere komp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener en på forumet (Lasse Sørensen?) satte inn adr kammer i et prosjekt pga de løfta ørlittegrann høyere. Men slettes ikke sikker...

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4133958/page1

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1911485

 

 

Jeg har ikke satt inn kammene, men fant vel ut at det skal være litt høyere løft... Ennå ikke brukt noe mer tid på å måle dette og sjekke duration på kammene. Skal sjekke dette, og eventuellt slenge ut en salgstråd på disse. Jeg skal nå uansett ha custom kammer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rosten performance anbefaler 1.8 sugekammer. Noen som vet løft og durasjon på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikker på duration, men mener å huske jeg leste meg til 1mm mer løft. Dette kan sjekkes altså. Har ett sett med suge kammer liggende...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.