#1 Skrevet Januar 17, 2011 (endret) Hei. Jeg vurderer å kjøpe en delebil etter vert, men det er begrenset med delebiler med aeb motorer, så jeg lurer enkelt å greit på hva som er forsellen på en AEB (150) motor og en ADR (125) motor? Regner ikke med at bunnpanne og oljefilterhus er det samma pga. turboen, men er det andre ellers det samma? topp, blokk, veiv, råder, stempler, kompresjon, cluch, svinghjul, elektronik osv. takker for alle svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2011 Beklager, men jeg klarer ikke å la være. Kan du endre overskriften? Forsell er noe helt annet enn forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2011 beklager da. rettet nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 16, 2011 ingen som har noe og komme med angående motorenne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2011 ADR motoren har ikke smidde stempler sist jeg undersøkte dette her, iogmed at jeg hadde en stund lyst til og klaske på en turbo på min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2011 Det er visst sterkere råder, og som nevnt smidde stempel på aeb. tror også veiven er noe annerledes. Blokken tror jeg er lik, uten å si det sikkert. Holder på å lete etter akkurat dette jeg også !! Noen som har tilgang til å skjekke dele nr.?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 16, 2011 (endret) AEB blokk har delenr: 058 103 101 H. ADR: 058 103 101 C Står bare "Sylinderblokk med stempler" i etka.. Sett også flere nettbutikker som selger nye blokker som har skrevet AEB/ADR i beskrivelsen.. Men ikke vet jeg.. Toppene er vel helt like bortsett fra litt sterkere eksosventiler i AEB, og litt høyere løft på kammer i ADR(??) Men har også lest at noen ADR topper er helt like AEB topper.. Fysisk forskjell på stempler for de som lurer: http://picasaweb.google.com/psykokid/ADRVsAEB# Men er sikkert noen som vet detta bedre enn meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 16, 2011 AEB blokk har delenr: 058 103 101 H. ADR: 058 103 101 CStår bare "Sylinderblokk med stempler" i etka.. Sett også flere nettbutikker som selger nye blokker som har skrevet AEB/ADR i beskrivelsen.. Men ikke vet jeg.. Toppene er vel helt like bortsett fra litt sterkere eksosventiler i AEB, og litt høyere løft på kammer i ADR(??) Men har også lest at noen ADR topper er helt like AEB topper.. Fysisk forskjell på stempler for de som lurer: http://picasaweb.google.com/psykokid/ADRVsAEB# Men er sikkert noen som vet detta bedre enn meg Kan noen utdype "litt høyere løft på kammer i ADR" for meg, da jeg plutselig igjen fikk lyst på turbo ADR motor! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2011 Kan noen utdype "litt høyere løft på kammer i ADR" for meg, da jeg plutselig igjen fikk lyst på turbo ADR motor! Mener en på forumet (Lasse Sørensen?) satte inn adr kammer i et prosjekt pga de løfta ørlittegrann høyere. Men slettes ikke sikker... http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4133958/page1 http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1911485 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2011 Hm. Ja hjertlig takk for alle svarenne. Ser etter en delebil, men det er ikke så mange delebiler med AEB motor, så jeg tenkte av vis det var små forseller så er det jo bare å bytte over delene fra den gamle aeben min, men da tror jeg nok at jeg dropper det. igjen tak for alle svarenne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 16, 2011 Eksoskammen på adr og aeb toppen min hadde identisk delenr, har adr kammen i aeb toppen nå. Noen som vet noe om veivene da? Så det du fant pål, sier ikke egentlig noe spesifikt om blokken? Noen som jobber i møller som kan finne ut dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 16, 2011 Så visst jeg bytter rådene og stemplene, LMM å hjerne så kan jeg ha turbo, hva er forskjellen på veien fra adr til aeb? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 17, 2011 Jeg fant samme delenr på veivene Det er stor forskjell på toppene, da aeb flower bedre, og har lavere komp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 17, 2011 Mener en på forumet (Lasse Sørensen?) satte inn adr kammer i et prosjekt pga de løfta ørlittegrann høyere. Men slettes ikke sikker...http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4133958/page1 http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1911485 Jeg har ikke satt inn kammene, men fant vel ut at det skal være litt høyere løft... Ennå ikke brukt noe mer tid på å måle dette og sjekke duration på kammene. Skal sjekke dette, og eventuellt slenge ut en salgstråd på disse. Jeg skal nå uansett ha custom kammer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 17, 2011 Rosten performance anbefaler 1.8 sugekammer. Noen som vet løft og durasjon på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 17, 2011 Ikke sikker på duration, men mener å huske jeg leste meg til 1mm mer løft. Dette kan sjekkes altså. Har ett sett med suge kammer liggende... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...