Låst bil med nøkkel i tenningslås - VW T5 2004-mod

Anbefalte innlegg

hei T5 2004 modell, låste seg selv med nøkkel i tenningslås og sjåfør på utsiden.

noen som har en løsning uten ruteknusing.

utrolig at d går an.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring et bilbergingsselskap. De har ofte slike luftputer så man får bikket ut døren litt og da få lirket opp låsen.

Har du kasko på bilen er det mange forsikringsselskap som har avtale med dem, så du kun må ut med egenandel.

Gjensidige f.eks har avtale med NAF. 500 i egenandel sist jeg benyttet meg av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, ringer viking så får vi se.

utrolig irriterende feil,heretter skal nøkkelen i lommen:evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ikke dette skulle være mulig på nyere biler? Hvis jeg setter reservenøkkelen i tenningen, så får ikke jeg låst med den andre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ikke dette skulle være mulig på nyere biler? Hvis jeg setter reservenøkkelen i tenningen, så får ikke jeg låst med den andre..

Skal ikke la seg gjøre normalt sett nei, men en litt interesang feil i el.nettet/komponenter el.l. kan skape litt hodebry.

Mamma hadde en 98 Passat, der skjedde omtrent det samme. Gikk fra bilen med nøkkel inni, kom tilbake til låst bil. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke første gang jeg hører om at det skjer i en T5 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg advare mamma og pappa om det :) De har T5 de å..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes en rekke dirkesett som åpner vag dørlåser (også av nyere type) på få min:) Viking folka vi bruker på jobben har slik utstyr, tok under 20 sek å åpne døra på en a4 b7 haha, Så tror nok bilbergningsfolket åpner denne lett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyttigrisen, dette har vert ett mareritt siden jeg fikk min, scenarioene har rast rundt i hodet som å stå midt på geilo i -10 å se på bilen som står på tomgang.

Takk for den, no kan jeg aldri gå fra bilen med nøkkelen i lenger.

Jeg husker en gang en kamerat av meg med en nyere T4 som ble låst med nøkkelen i. redningstjenesten (husker ikke hvilken) kunne ikke gjøre annet enn å pumpe opp døren og dirke opp låsen med en streng, så de hadde tydeligvis ikke det ultimate vag dirkesettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, er nok variabelt hva hver enkelt har ja:) Vi sto i vanntro å så på alle på jobben når han fra viking kom å skrøyt av at han åpnet en slik bil på under 1 min.. så vi tok tiden hehe. Rett under 20 sek så var døra åpen, uten bruk av makt eller å ha ødelagt noe som helst :) Var ganske så rått å se på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Micro bryteren i låsekassen som slutter å virke dette vel. Bytte hele låsekassen. 2-2500 ish...

Den skal registrere når døra åpnes slik at bilen ikke låser seg automatisk slik den normalt gjør hvis man i vannvaret klarer å låse opp bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man i vannvaret klarer å låse opp bilen.

Kan du ta den igjen?

At det ikke går an å trykke ned låseknappen med åpen dør er vel en mekanisk greie?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ta den igjen?

At det ikke går an å trykke ned låseknappen med åpen dør er vel en mekanisk greie?

Hvis man går fra bilen og uheldigvis klarer å komme borti lås-opp knappen i det man forlater bilen, så vil den automatisk låse seg igjen etter 60s.

Når micro bryteren ryker, registrerer ikke bilen at du har låst opp bilen og åpna døra.

Så hvis man legger fra seg nøkkelen evt setter den i tenninga uten å starte bilen, så låser bilen seg i god tro om at du har komt borti feil knapp : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg tenkte på det etterpå, hvis micro bryteren er defekt og du låser opp bilen, starter den, og så går ut for å skrape / etc.

Tingen er bare om den kan låse seg og når bilen er i gang?

Har det vist seg at microbryterne er dårlige på disse eller er det hittil uforklarlige grunner til at bilen kan låse seg plutselig? må legge til at jeg har kjørt min 77kkm og eneste skumle jeg har opplevd er èn gang at brekket har løst seg ut når den stod på tomgang i en slakk bakke med meg på utsiden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke gjøre det hvis man setter nøkkelen i og starter den mener jeg.

Men mange som låser opp, lukker opp døra og hiver fra seg alt man har i hendene på setet (inkl nøkler) og så ut av bilen igjen og lukker døra. Går ti skritt tilbake, og hører bilen låser seg bak ryggen. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viking fiksa saken hvordan vet jeg ikke, da jeg ikke var på plassen, dvs jeg og reservenøkkelen var i trøndelag og T5en og sjåfør

i bergen.

Konklusjon NØKKEL I LOMMA, vi har 7stk T5 dette er nr 3 som låste ut sjåfør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det nok på tide med en service på bilene deres :P .. sikkert defekt låsekasse på dem alle...kan sjekkes på en enkel måte. på med tenning- åpne førerdør . går ikke kupelys på ? = defekt låsekasse,event ledningsnett i døråpning..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei takker for testmetode skal prøve, ellers er alle servicer tatt iht service indikator.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde slik på min Audi S6 nå. Heldigvis så hadde jeg en lekkasje på vakumlåsen slik at bakluka ikke gikk i lås

Viste seg å være brudd i ledningspølsa mellom bakluke og bilen. Låste også dørene hver gang jeg satt bilen i Drive.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, kan det være dårlig kontakt og, har merket meg når jeg går inn passasjerdøren av alle ting, så går kupèlyset av etter ca 5sekunder, skikkelig irriterende no i disse mørke tider.

Lurte faktisk på om bilen var så smart at siden batteriet ikke akkurat er helt topp lenger at den gikk inn i en slags sparemodus, men dørene går no ikke i lås hvertfall: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trikset er å altid ha takluka på "vipp". da trenger du bare en lang streng for å fiske ut nøkkelen NÅR du glemmer den ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

passaten min gjorde nettop dette motor i gang alle dører låst og jeg har jo rotet vekk reservenøkkelen.. høgg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.