Innpress på felger til S2?

Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe nye 18" til bilen ,men lurer på hvilket innpress jeg skal kjøpe med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 35 er meget "standard" på Audi generelt inkl S2.

 

Jeg har kjøpt 8x17" med ET 25 å satser på at jeg skal få lurt dem på...om ikke annet må jeg kanskje valse litt da...!!?? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt 8x17" med ET 25 å satser på at jeg skal få lurt dem på...om ikke annet må jeg kanskje valse litt da...!!?? :D

 

Kommer an på dekk. Med 225/45 går det kanskje akkurat. Avhenger selvsagt også av høyden på bilen. Hvilken dim har du tenkt på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grubler litt på 225/40-18..

 

Og disse felgene:

OZ TITAN.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grubler litt på 225/40-18..

 

Og disse felgene:

 

Nice ! : ja : Med ~35mm innpress skulle det bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel slike da..litt drøy pris på felgene(3000pr.stk) ,men må man så må man.

Litt usikker på hvor mye jeg skal legge i dekk da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel slike da..litt drøy pris på felgene(3000pr.stk) ,men må man så må man.

Litt usikker på hvor mye jeg skal legge i dekk da?

 

Fort 1500-2000 pr dekk.

Ang " må man så må man": Helt enig, men dyre felger først etter at motor og understell er på plass :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe..har jo blokk,topp og veiv fra en ABY liggende,og div deler bla. samme turbo som Morten B har(eller den er på tur fra USA nå),IC samme som Morten også samt dyser,bensinpumpe osv.Men mangler innmaten da..

Men tenker å gjøre følgende før motor prosjektet begynner:

-lakke hele bilen,montere baklukespoiler og tona baklys

-tone ruter

-polyrethane foringer under hele bilen(er allerede igang med å skaffe disse)

-understell???ja men hva skal jeg gå for?Har jo slike kit som er justerbare til en 11-12 tusen,hørte på gule koni idag og det ble 7250kr+senkefjærer 2000.Vet ikke hva som blir best jeg.Noen tips?

-større bremser.Wilwood Superlite caliptere er innkjøpt,mangler skiver og klosser da.Satser kanskje på noe alla samme bakbremser som Egil har på sin S2.

-og felger da.....

 

Så blir det motor og morro!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-understell???ja men hva skal jeg gå for?Har jo slike kit som er justerbare til en 11-12 tusen,hørte på gule koni idag og det ble 7250kr+senkefjærer 2000.Vet ikke hva som blir best jeg.Noen tips?

 

Har du sjekket priser direkte fra Rodin? Jeg har bestilt Koni Coilovers derfra til min bil nå, og prisen ble slett ikke gæern :-) (og jeg tror det er et ganske ok kompromiss for å få bilen 'passe lav og passe sportslig' uten at all komfort forsvinner)

 

-og felger da.....

 

Ser for meg at de OZ-felgene passer veldig bra på bilen din :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rodin ja ..var egentlig ett kjent navn,mener å ha lest om de her tidligere.Ringte du eller sendte du mail?Mange firma som bruker uendelig lang tid på å svare på mail..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe..har jo blokk,topp og veiv fra en ABY liggende,og div deler bla. samme turbo som Morten B har(eller den er på tur fra USA nå),IC samme som Morten også samt dyser,bensinpumpe osv.Men mangler innmaten da..

Men tenker å gjøre følgende før motor prosjektet begynner:

-lakke hele bilen,montere baklukespoiler og tona baklys

-tone ruter

-polyrethane foringer under hele bilen(er allerede igang med å skaffe disse)

-understell???ja men hva skal jeg gå for?Har jo slike kit som er justerbare til en 11-12 tusen,hørte på gule koni idag og det ble 7250kr+senkefjærer 2000.Vet ikke hva som blir best jeg.Noen tips?

-større bremser.Wilwood Superlite caliptere er innkjøpt,mangler skiver og klosser da.Satser kanskje på noe alla samme bakbremser som Egil har på sin S2.

-og felger da.....

 

Så blir det motor og morro!!!

 

Høres bra ut det meste der : ja :

Et lite tips: Ta all mekking først og lakker til slutt. Det blir garantert merker/striper under motorbytte osv hvis bilen er nylakkert (Murphy's lov :( ) Mye lettere å mekke når man slipper og engste seg for det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rodin ja ..var egentlig ett kjent navn,mener å ha lest om de her tidligere.Ringte du eller sendte du mail?Mange firma som bruker uendelig lang tid på å svare på mail..

 

Ringte dem og sa at jeg var medlem av VW-Audi-klubben - da var de særdeles koslige og greie :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut det meste der : ja :

Et lite tips: Ta all mekking først og lakker til slutt. Det blir garantert merker/striper under motorbytte osv hvis bilen er nylakkert (Murphy's lov :( ) Mye lettere å mekke når man slipper og engste seg for det :)

 

Sant nok det Roger.Men blir det noe småtterier etterhvert så lakker vi bare opp igjen,masse lakk på jobb!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte dem og sa at jeg var medlem av VW-Audi-klubben - da var de særdeles koslige og greie :-)

 

 

Da blir det en telefon til de på mandag.

Innbiller meg å ha lest at de kun selger til bedrifter/foretak,stemmer det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innbiller meg å ha lest at de kun selger til bedrifter/foretak,stemmer det?

 

De er importør, så det stemmer nok bra det ja.

 

Du finner prisliste på http://www.rodin.no/ - de prisene er uten moms, og blir da omtrent samme pris som vi får med moms og rabatt :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer an på dekk. Med 225/45 går det kanskje akkurat. Avhenger selvsagt også av høyden på bilen. Hvilken dim har du tenkt på?

 

Regner med at det blir 225/45 ja...så jeg håper at det går.

Venter på KW gewinder fra Tyskland, men skal ikke skru den i bånn akkurat...må jo få bilen opp og ned av hengeren også da...:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal kjøre med 245/35/18 på min s2 på 8,5"felg til sommeren.. skal bli morro å se på hvor mye jeg må valse ut, for min er LAV ;) Men jeg kan herje litt med skjermene da, siden den skal hellakkeres alikevel... Har kjøpt inn Rs2 sideskjørt, Rs2 frontfanger og bakfanger+ helrød bakplate er på gang, Gleder meg noe sinnsykt til sommeren... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det blir 225/45 ja...så jeg håper at det går.

Venter på KW gewinder fra Tyskland, men skal ikke skru den i bånn akkurat...må jo få bilen opp og ned av hengeren også da...:D

 

Mulig å spørre hva du betalte og hvor du kjøpte det kit`et?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig å spørre hva du betalte og hvor du kjøpte det kit`et?

 

Hehe...lov å spørre ja...men er ikke sikkert du får vite svaret...:D

Disse ligger vel på ca 14-15 lapper...

 

Eneste som er kjipt med slike sett er at man må sende inn fjørbeinene til KW og det tar 6-8 uker før man får dem tilbake...bilen blir lite brukt for tiden kan du si...:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stussa litt på det der jeg å.Vet du hvorfor K/W trenger fjærbena ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stussa litt på det der jeg å.Vet du hvorfor K/W trenger fjærbena ?

 

Grunnen er at S2 er en gammel bil desverre....;) som det ikke finnes så mange løse fjørbein til dem lenger. Derfor må di ha inn de gamle som da blir bygd om å ser ut som nye når man får dem tilbake...gleder meg som en unge til å få dem tilbake.

 

Det er ikke noe stress å få av fjørbeina, går på 2-3 timer så er alle av...da har du god tid!! Det som kan være verre er å få tatt ut fjøra og støtdemperen...disse sitter som F...!!!! Men bruk fjørklemme og varme så går det greit likevel...:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne.

Jeg vurderer noen 8x18" et32 felger til min Audi s2 avant,vil disse gå innafor skjermene med 225,40,18 dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.