Anbefalte innlegg

Hjelp, det blei full stopp, kom kjørende roligt i 60 sonen, og kjente litt av trekk kraften forsvant, jaja tenke jeg sikker en bye, kjørte 200 m til og trekk kraften blei bare dårligere, etter 200 m till begynnte motoren og fjuske skikkeligt ,ca 300 m før det blei full stopp.og vil ikke starte igjen.

 

har gjort:

skiftet bensinpumpe og releet, hjalp ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp, det blei full stopp, kom kjørende roligt i 60 sonen, og kjente litt av trekk kraften forsvant, jaja tenke jeg sikker en bye, kjørte 200 m til og trekk kraften blei bare dårligere, etter 200 m till begynnte motoren og fjuske skikkeligt ,ca 300 m før det blei full stopp.og vil ikke starte igjen.

 

har gjort:

skiftet bensinpumpe og releet, hjalp ikke.

 

Sjekk med VAGCOM etter feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du strøm da? kan jo være dynamoen som er gått. skjedde på min audi 100 når jeg hadde den! da blei den bare dauere å dauere til den tilslutt stoppa. tom for batteri!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har masse strøm, tror ikke det er det,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver gåen? Har du sjekket om du har gnist?

 

Sjekk først at du har gnist og bensin. Da blir det lettere å feilsøke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver gir vanskelig start, men da pleier den å komme igjen når bilen blir kald (i hvertfall i begynnelsen, til den konker helt..)

Høres ut som lite bensin ja, tenning gir oftest mye mer fusking. Pass også på å jorde alle pluggene skikkelig (eller koble av før PSO'en på de som ikke skal testes) hvis du skal sjekke for gnist, ellers kan PSO'ene ryke..

Kobler du av slangen ved bensinfilteret kan du se om du har bensintrykk ved start.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første som slår meg er jo som andre sier at det ikke er tenningen.

 

Noen få forslag til ting som kan være når det gjelder "brensleveien" generelt på biler:

 

Tett bensinfilter

Tett katalysator

Avhoppet slange til intercooler

Vakuumlekkasje

Gasspjellsensor (vet ikke om denne finnes på S6?)

Manglende signal MAP/MAF/AFM

Kortsluttet lambda (Burde normalt gi feilkode og nødmodus, men har vært tilfeller hvor dette ikke har skjedd)

 

Stiller meg uansett i rekken av dem som sier "sjekk feilkodene med vagcom FØRST".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viking skal til doctoren med bilen i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var galt?

No er bilen iorden igjen, måtte bytte hjernen, tenningsmodul og to coiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtes ikke billig ut det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No er bilen iorden igjen, måtte bytte hjernen, tenningsmodul og to coiler.

 

 

Og hva var årsaken ? Oddsen for at alle disse tingene skal ta kvelden på en gang er ufattelig liten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva var årsaken ? Oddsen for at alle disse tingene skal ta kvelden på en gang er ufattelig liten.

 

Den er vel nermest ikke tilstede egentlig!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhoppet slange til intercooler

 

Dette kunne det ikke vært, bare sånn til opplysning, bilen sviver greit uten disse slangene, men mister alt av "akselerasjon" når de er gåene, jeg kjørte fra drammen til Arendal i fjor etter treffet der, uten ladetrykk, funket helt greit, men fytti grisen å tragisk tregt det gikk:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp, det blei full stopp, kom kjørende roligt i 60 sonen, og kjente litt av trekk kraften forsvant, jaja tenke jeg sikker en bye, kjørte 200 m til og trekk kraften blei bare dårligere, etter 200 m till begynnte motoren og fjuske skikkeligt ,ca 300 m før det blei full stopp.og vil ikke starte igjen.

 

har gjort:

skiftet bensinpumpe og releet, hjalp ikke.

 

Akkurat samme som skjedde med meg på julaften:( Hva kom regningen på? min står på verksted, får forhåpentligvis dom imorgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Be dem sjekke sikringen til hjernen Tore, er den røket er det sikkert en coil, samme med min ivertfall..

 

Først svev den på fire syl, så døde ham..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva var årsaken ? Oddsen for at alle disse tingene skal ta kvelden på en gang er ufattelig liten.

 

 

De tok det i den rekkefølgen tipper jeg.

Fant ikke feilen før de bytta coilen. Lukter møller dette her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en jeg har mailet litt med fra USA skriver: "Why do they all say: "It must be the computer?! It almost never is!"

 

Det er særdeles uvanlig at "hjernen" ryker, men at sikringene til den ryker er derimot mer vanlig og ikke minst veldig greit å fikse.. ;)

 

Det lukter som sagt Møller av en sånn delebytteoperasjon, de er jo spesialister i å bytte ofte unødvendige deler over en lav sko og presentere en regning som ikke ligner grisen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye det samme som skjedde med s6'n min.. men min starta igjen etter 30-50min. Det viste seg og vere dorlige loddepunkt i hjernen, "kobla" ut og inn av og til sonn at den plutselig slokna.

 

kan vere det er et loddepunkt som har gåt til hel*§^^e!!

 

Bare et forslag!

 

NB! dersom det er et loddepunkt i hjernen som har gått, så klarer ikke Møller å finne ut av dette.. de konkluderer med at hjernen er ødelagt og at du må kjøpe ny. noe som koster sjorta. Da er mitt tips å ringe til somco!!!

 

søk etter tråden "hjelp AAN" kanskje den kan vere til hjelp??

 

MVH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.