ble jetta 1983 modell (mk1) levert uten belter baki?

Anbefalte innlegg

i jetta'n min sitter det filtduk over alle monteringshull for belter. dette ser orginalt og urørt ut, men jeg stussa litt over at en såpass "ny" bil ikke hadde belter baki?!

er dette originalt?

ser for meg trøbbel på pkk om dette ikke står notert noen steder eller lignende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror påbudet kom senere. I 1980 var det i hvertfall ekstrautstyr med belter bak på en Mazda 929.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i jetta'n min sitter det filtduk over alle monteringshull for belter. dette ser orginalt og urørt ut, men jeg stussa litt over at en såpass "ny" bil ikke hadde belter baki?!

er dette originalt?

Ja, ingen slike biler hadde belter bak før i 1985. Festene er der, så på 80-tallet ble det mer og mer vanlig å ettermontere bilbelter fra Loyds i baksete på eldre biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha, da vet man det :)

takker så mye, gutter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du har fått svar, men i min '83 Golf er det heller ikke belter bak originalt. Bemerket det for biltilsynet en gang de var ute på holdningskampanje, da jeg sa at jeg alltid bruker belte, like greit at det ikke kan være folk baki pga. subbing siden det ikke er belter der.

Litt overrasket over det lurte bare karen fra biltilsynet på hvor gammel bilen var. Når jeg svarte at den var fra '83 syntes han bare det var kult, og ønsket meg en god kveld videre.

Da kommenterte han ikke at jeg har gule frontlykter, god dekkstrekk, skamsenk osv, så om de kommenterer at du mangler belter, så får du komme til Haugesund ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.