Reparasjon av en del ting, trenger råd om hvilket verksted jeg skal velge

Anbefalte innlegg

Heisann,

Er en IT-mann med tastaturhender, så mekking av bil er ikke det helt store for meg. Likevel har jeg klart å få bytta calipere, klosser og skiver på min 98 mod A3 8L..

Følgende ting må gjøres med bilen:

• Bytte av topppakning
  • Lufting av bremsesystemet siden jeg var så flink selv.. Pedalen må litt inn nå før den tar skikkelig tak
  • Bytte av link på styrestag foran, den ene har knekt (!!! trodde ikke dette var mulig)
  • Bytte foringer på dempere foran (de som sitter i toppen i motorrommet)
  • Forstillingskontroll (bilen drar til høyre)
  • Bytte av glass på ene lykten, justering av lysene til lovlig stand
  • Stramming (evt bytte) av brekkvaier, brekket fungerer nesten ikke i dag og kan trekkes helt opp med nesten ingen effekt. Har lest at det er en mutter under brekket som man kan stramme med, men er redd for å stramme så mye at klossene tar i

Er det noen som har forslag til hva jeg skal gjøre her? Finnes det verksted i Oslo som klarer å få gjort alt det her til en fornuftig pris, eller skal jeg bare leite etter verksted i Sverige med en gang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som å få fikset alt dette på ett verksted vil koste litt uansett hilket verksted man velger, pga dyr timespris. mitt tips vil være: prøv å få tak i en bekjent eller noe som kan ta på seg dette på hjemmebasis ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[*]Lufting av bremsesystemet siden jeg var så flink selv.. Pedalen må litt inn nå før den tar skikkelig tak

[*]Bytte av link på styrestag foran, den ene har knekt (!!! trodde ikke dette var mulig)

[*]Bytte foringer på dempere foran (de som sitter i toppen i motorrommet)

[*]Bytte av glass på ene lykten, justering av lysene til lovlig stand

[*]Stramming (evt bytte) av brekkvaier

jeg kan muligens hjelpe deg med alt dette. send meg en pm så tar vi derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.