Tett olje sill på 1.8T.. Noen som har opplevd?

Anbefalte innlegg

Det er en liten designfeil på fra Audi sin side ja, så bruk filter med delenr 068 115 561 F som jeg har nevnt over her som øker olje kapasitet med 0,4l ca, hjelper godt på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterte olje trykk og tempmåler etter turbobytte.

fikk da en indikasjon på at det ikke er rart det kokser.

drar du på 18T fyker oljetemp i været fort som f....:shf:

derfor kul ned mye før stopp motor og rett oljefilter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp det er en design feil med så lite olje, det er også fabrikken som krever at dette større filteret brukes:) så de er fullt klar over det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å montere ekstern oljekjøler, hvis det er mulig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye svar hær gitt :)

 

Siden at det koster 25 000,- er fordi at det måtte skiftes alle rør somm går til turbo og div. Alle disse røran var kokset igjen. Bunnpanna, toppdeksel, olje filter "holdern" måtte skrapes og renses helt reint.

 

Jeg har eid bilen i 2 månder, kjørt 2000 km med den. JÆVLA SURT!!

Var på verksted i dag å hørte om bilen var ferdig, men manglet enda en slange. Så ferdig muligens imorgen. Skal få di til å bytte til det andre filteret som dere annbefaler.

 

Var så forbannet at jeg bestillte mæi en ny bil. VW golf stv 4motion exclusive :)

 

Så hvist noen er innt i en strøken A6 1.8 TQ så er den nå til salgs! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte noen deler på Møller her om dagen og hadde med meg dette delenr på det store filteret. Bestlte et slik og da sa han karen bak disken at det var det filteret som var til motoren min, dvs AWT. Så på min bil var det værtfall riktig filter.

 

Så litt relatert... Hvilken olje anbefales? En som ikke kokser og en som fjerner alle ulyder :D Og burde jeg flushe motoren med en billigere olje for å forsikre meg om at alt er bra? Trenger IKKE kostnadene med å reparere motor nå, har akkurat kjøpt ny clutch og svinghjul så nå holder det for en stund :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

biler eldre enn 2000 skal IKKE ha "longlife-service".

15.000 km er d som er sagt, men personlig ville jeg aldri gått mer enn 10.000 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.