Kald motor under kjøring (2.6 ABC)

Anbefalte innlegg

Sliter med at jeg ikke får opp temperaturen på kjølevæska under kjøring.

Når jeg står på tomgang så går den opp til 90 grader, og ligger der. Men så fort jeg begynner å kjøre så synker den ned mot 70.

Jeg har nylig byttet termostaten og luftet kjølesystemet til den store gullmedaljen, men ingen endring. Åpnet de to lufteskruene også.

Sett at termostaten er i orden, og at det ikke er luft i systemet; Hva annet kan jeg sjekke? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke den nye termostaten din er helt bra ;) Det du opplever er typisk eksempel på defekt termostat. Kjøpt den på Biltema?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kjøpte den på Bilextra. Husker ikke merket, men regner med at de selger greie varer..

Hadde håpet på at jeg slapp å ha opp igjen det der ;) Termostaten satt ikke lettvint til på denne motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kjøpte den på Bilextra. Husker ikke merket, men regner med at de selger greie varer..

Hadde håpet på at jeg slapp å ha opp igjen det der ;) Termostaten satt ikke lettvint til på denne motoren.

Tipper den kom i en gul eske av merket Triscan?

Jeg monterte en slik på min 1990 Audi 100 10vt. Den var vel bra noen uker. Skal skifte til våren igjen, og da bestiller jeg Behr...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å bytte termostaten, må du av med reg reimen da? Mener å ha lest noe greier om at den er kontete plassert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 2.6 og 2.8 greier du det akkurat med litt vold.

På 2.4 har må reima løsnes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.