Anbefalte innlegg

Hei. Har ett sett med th line felger som jeg vil polere opp senteret på. Ringene er blanke og fine, men snteret er noe matt. Har prøvd meguiars nxt all metal polish, autosol og rubbing, men ingen ting skjer. Er senteret på disse lakkert? Eller er de bare polerte?

Noen med tips te hva jeg kan gjøre for å få glans i senteret igjenn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine gamle TH-lines var det klarlakk over senteret, men disse hadde heller ikke polert senter riktignok. Hvis det er klarlakk over, så er ihvertfall det forklaringen på hvorfor de er så mye mattere enn ytterringene, ettersom klarlakk over polerte flater har en tendens til å "gulne" med årene.

Om det er klarlakk over, så ville jeg splittet felgene og tatt en runde eller to med Duxola for å fjerne klarlakken, forså å polert de opp igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme med mine, blanke ringer og mattere senter. Jeg prøvde med noe metalpolish, ble ubetydelig bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er klarlakk på de. La på noe nano forsegling og da ble de ikke så helt verst!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk at de felgene er laget av inox stål. Dem er mye hardere enn alufelger!!

Tror for å polere inox stål trengs det spesielle skiver og polermiddel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er senteret også det? Trodde det bare var kanten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dario syreskadet jo sine og lagde jo en fin tråd om det, må vel kunne hjelpe litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begynt så vidt med polering og ser veldig gode resultater. Har ikke merker på kantene, kun senteret og detnble skikkelig bra etter en runde med maskinen. Bruker wurth sine produkter og polermaskin. Alt fra groveste og opp til fin.

Gikk fra dette:

DSC_2653.jpg

Til dette: (dårlig mobilbilde)

DSC00222.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wurth har jo mange produkter, hvilke av dem bruker du? Mine kanter er strøkne, kun senteret som er matt.

Edit:

Slik ser mine ut:

attachment.php?attachmentid=132829&d=125

Dette står inn i felgene:

attachment.php?attachmentid=144112&stc=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kantene er bra. Kun senter som var matt.

Har brukt wurth sin "nye" polish serie. Begynte med p10 fast cut polish pluss med først ullpad og så over på oransj pad (hard av de myke) før jeg brukte p55 combi pluss med først medium pad og så over på den fineste. Så brukte jeg nano forseglingen med den fineste paden. Ser enda noen kjørespor så jeg må nok gjøre det en gang til da dette kun var en test. Men resultatet ble bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk at de felgene er laget av inox stål. Dem er mye hardere enn alufelger!!

Tror for å polere inox stål trengs det spesielle skiver og polermiddel.

Er senteret også det? Trodde det bare var kanten.

Er bare kanten som er rustfritt, resten er alu.

Trenger ikke noe spesiellt på rustfritt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.