Skifte tipronic automat kasse på Passat 2003-mod

Anbefalte innlegg

Hei. Eg har en -03 Passat 130 Tdi med tiptronic. Som tittelen sier så må eg skifte girkassen. Lurte på å gjøre dette sjøl. Er det noen som har gjordt dette? Er det mye jobb? Ting eg bør være spesiellt oppmerksom på? Tips og triks mottas med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er tung som bly, sørg for å ha løfteutstyr som kan senke den kontrollert ned.

Tøm den converteren du skal montere for olje, ligge flatt og suge opp oljen, slik at du får skiftet ut mest mulig av oljen.

Sørg for at converter sitter skikkelig inne i sporene i oljepumpe i kassa, hvis ikke så risikerer du å mose oljepumpa når du presser motoren sammen med kassa ved montering.

Har bilen gått et stykke så skift simring bakkant av veiva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :) Det er ei overhalt girkasse fra NBS eg skal sette i, så da er den nok fullstendig tømt for olje. Hvor lag tid ca bør eg regne til ut/inn montering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :) Det er ei overhalt girkasse fra NBS eg skal sette i, så da er den nok fullstendig tømt for olje. Hvor lag tid ca bør eg regne til ut/inn montering?

Vet du om NBS har skiftet converter på denne kassen, eller bruker de den samme converteren på nytt?

Dersom de ikke har skiftet converter eller overhalt converteren, ville jeg tenkt meg litt om...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om NBS har skiftet converter på denne kassen, eller bruker de den samme converteren på nytt?

Dersom de ikke har skiftet converter eller overhalt converteren, ville jeg tenkt meg litt om...

Jo, de skifter converter. Ellers så bruker de forsterkede deler når de overhaler. Har hørt og lest mye positivt om NBS sine girkasser, så eg føler meg ganske trygg når eg handler hos de. Har ikke kjøpt girkasse enda, må vente litt på økonomien :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.