#1 Skrevet Januar 19, 2011 Hei. Noen som vet hvordan man får koblet så det blir lys i tåkelys på de nye led facelift lampene? regner med at jeg må koble dem til kjørelysene i baklampene men er jo bare en ledning som er til overs fra adapter koblingen . vet at jeg må ta vag com fiks får og få kun led, men ser ikke helt løsningen på disse tåkelysene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2011 Dette var da også et sted å legge tråden Fikk du med ledningsadapter med lyktene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2011 Hehe joa det kan du si er ny her inne så er ikke sikker på hvor jeg skal skrive hehe Jada fikk med adapter eller kjøpte det itillegg men sliter litt med og få lys i led stripen i tåkelysene da. Litt usikker på koblingsmåten der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 20, 2011 Hvor kjøpte du moroa? Om du ikke har kodet enda så anbefaler jeg at du gjør det ferdig. Kodingen skal være som følger (ikke testet): Central electronics -> Coding Byte 9 to Dec = 0 - as the final brake light Byte 10 to Dec = 0 - Fog lamps as a taillight Byte 12 to Dec = 36 - dimming rear standlight Byte 19 Bit 2 Cold Diagnosis rear active - this must be activated 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 20, 2011 Jeg kjøpte de på fantastic tuning shop igjenom ebay. skal få kodet de i kveld regner jeg med . Takk for opplysningen om hva de forskjellige innstilingene skal være det trengs nok for jeg tror ikke han som skal kode ddet har gjort akkurat dette før. Men det er den koblingen fra tåkelysene jeg er litt usikker på da . er en ledning til over fra tåkelys adapteren og er vel muligens denne som skal kobles til led kjøre lys i baklampa men vet ikke om dette er riktig . prøvde ut litt med ledning i kontakten på kjøre lysene men ble fortsatt ikke lys i led stripen i tåkelysene . vet jo ikke om de trenger com eller pluss heller da:) Hehe ikke så greit .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 20, 2011 De to ledningene som henger løs på ledningsnettet til de inderste lyktene skal kobles på skiltlysene,mål før du kobler for alt står i en kontakt derav åpning for bakluke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2011 Fikk du ikke med monteringasanvisning? Ja, ja. Godt det ordner deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2011 Hei. har koblet dem på kjørelysene i dag fikk lys i de da men er vel kansje ikke riktig men det lyser ihvertfall:) Prøvde og koble pluss og minus en fra hver tåke lampe av de ledningene som er løse på hver tåke lampe men da kom det bare bare lys i en aom gangen etter som jeg byttet på pluss og minus . så måtte tyv koble litt og strekke noen ledninger . ikke akkurat plug and play de lampene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2011 Hei du virket som du har litt peilig på vag com ?. Skal programmere om de nye facelift baklyktene på a3 i morgen tenkte jeg. Og i forbindelse med det lurt jeg på om det også var mulighet for og dimme ned skilt lys siden det går ann og dimme kjøre lys via vag com.? Også om det går ann og fjerne pære sjekk funksjonen på skiltlys? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2011 Hei du virket som du har litt peilig på vag com ?. Skal programmere om de nye facelift baklyktene på a3 i morgen tenkte jeg. Og i forbindelse med det lurt jeg på om det også var mulighet for og dimme ned skilt lys siden det går ann og dimme kjøre lys via vag com.? Også om det går ann og fjerne pære sjekk funksjonen på skiltlys? Dimme kjørelys skal være følgende: 09 Central electric Byte 08 - sett inn ønsket %-tall der. Her må du nesten bare prøve deg frem. Se forøvrig her for mye info om koding: http://dk.openobd.org/audi/a3_8p.htm#09 Hver klar over at Central electric kommer i ulike utgaver med forskjellig antall byte totalt. Sjekk det i vag-com (tell antall) før du slår deg helt løs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 25, 2011 Du får slenge ut et bilde av lyktene dine Tom Erik:) Fint at det ordnet seg med kobling og koding. Du får koste deg på en vag com cabel du også,er kjempegreit å ha:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 25, 2011 Ja skal få lagt ut bilde Ja tenkte tanken og kjøpe en kabel de er ganske dyre så jeg rundt 3500,- for den jeg lånte av deg så jeg . men kan jo fort spare inn det hvis alternativet er og levere den på møller da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 3, 2011 Hvor endte det med at du koblet disse ledningene? På Kufatec sitt adpater er det to ledninger fra hver lampe. Disse kobles inn på stikket som sitter til skiltlyset (av med baklukedekselet) på Pin 3. Om du har vagcom codingen på selve lampene så tar jeg gjerne den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 4, 2011 Hei. jeg har bare en ledning ifra tåkelysene og den koblet jeg inn på pin 1 på ene siden og pin 2 på andre siden på kjørelyset . det letteste var bare og prøve seg frem og avisolere den løse ledningen og prøve seg frem og putte den inn i pin 1 eller to når du har på tenningen til du får lys i tåkelysene. kodingen jeg brukte var følgene. Byte 9 to Dec = 0 - as the final brake light Byte 10 to Dec = 0 - Fog lamps as a taillight Byte 12 to Dec = 36 - dimming rear standlight Byte 19 Bit 2 Cold Diagnosis rear active - this must be activated __________________ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...