#1 Skrevet Januar 19, 2011 Formening om årsak når avvik fra dyse 1 til 4 sammenlignet med de øvrige er stor. 1 til 4 ligger på 1.67 mg/h mens de andre er rundt 3.3-3.4 Dysespissene er skiftet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2011 Feil montering av mutter som holder spissen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 20, 2011 Formening om årsak når avvik fra dyse 1 til 4 sammenlignet med de øvrige er stor.1 til 4 ligger på 1.67 mg/h mens de andre er rundt 3.3-3.4 Dysespissene er skiftet. Da jeg snakket med et elektrodiesel verksted, sa dem at det var lite vits i og bytte bare dysespissene, da åpningstrykket garantert var forskjellig på dem. Og måtte justeres.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 20, 2011 Da jeg snakket med et elektrodiesel verksted, sa dem at det var lite vits i og bytte bare dysespissene, da åpningstrykket garantert var forskjellig på dem. Og måtte justeres.. De orginale dysene er som regel slitt og har gjerne ulikt åpningstrykk og spraybilde. Putter man i nye spisser så blir det bedre spraybilde og generelt litt høyere åpningstrykk. Det er helt korrekt som du sier at man burde la fagfolk montere dem og kalibrere åpningstrykket. Dog vil man få bedre effekt og noe lavere forbruk av å bytte bare spissene så det er helt klart vits selv om det er ennå bedre å la proffe gjøre det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 20, 2011 har justert mutterne rett Får ta med dysa og få den sjekka evnt. alle Har merket forskjell ja til det bedre men kan selvsagt bli ennå bedre om man får justert alle likt etter bytte. Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 20, 2011 Man kan risikere å ødelegge spissene ved å stramme for hardt, så hvis du er riktig uheldig så er det det som har skjedd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2011 ja, har en følelse på det. Var kanskje litt hardhent første gang, men bilen går fint etc så tror ikke de er ødelagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 21, 2011 en annen sak, hva skal trykket i pumpa ligge på ved tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...