Forskjellig inspr.mengde diesel 2.5tdi R5

Anbefalte innlegg

Formening om årsak når avvik fra dyse 1 til 4 sammenlignet med de øvrige er stor.

1 til 4 ligger på 1.67 mg/h mens de andre er rundt 3.3-3.4

Dysespissene er skiftet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil montering av mutter som holder spissen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Formening om årsak når avvik fra dyse 1 til 4 sammenlignet med de øvrige er stor.

1 til 4 ligger på 1.67 mg/h mens de andre er rundt 3.3-3.4

Dysespissene er skiftet.

 

Da jeg snakket med et elektrodiesel verksted, sa dem at det var lite vits i og bytte bare dysespissene, da åpningstrykket garantert var forskjellig på dem. Og måtte justeres..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg snakket med et elektrodiesel verksted, sa dem at det var lite vits i og bytte bare dysespissene, da åpningstrykket garantert var forskjellig på dem. Og måtte justeres..

 

De orginale dysene er som regel slitt og har gjerne ulikt åpningstrykk og spraybilde. Putter man i nye spisser så blir det bedre spraybilde og generelt litt høyere åpningstrykk.

 

Det er helt korrekt som du sier at man burde la fagfolk montere dem og kalibrere åpningstrykket. Dog vil man få bedre effekt og noe lavere forbruk av å bytte bare spissene så det er helt klart vits selv om det er ennå bedre å la proffe gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har justert mutterne rett :)

Får ta med dysa og få den sjekka evnt. alle

 

Har merket forskjell ja til det bedre men kan selvsagt bli ennå bedre om man får justert alle likt etter bytte.

 

Takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan risikere å ødelegge spissene ved å stramme for hardt, så hvis du er riktig uheldig så er det det som har skjedd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, har en følelse på det. Var kanskje litt hardhent første gang, men bilen går fint etc så tror ikke de er ødelagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en annen sak,

hva skal trykket i pumpa ligge på ved tomgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.