Problemer med vindusviskere A4 B6

Anbefalte innlegg

Her om dagen så skjedde noe merkelig med vindusviskerene på min Audi A4 B6. De forandret "hvileposisjon" ifra nedenfor fronruta til nå å stå rett opp.

Har prøvd å skyve de ned til den original posisjonen, men når jeg starter bilen så går de rett opp igjen.

Noen som har noen ide om hva som har skjedd og hvordan fikse dette?

Har ikek mulighet til å ta diagnose for øyeblikket da kabelen er i hanskerommet og dette har gått i vranglås...... (tips om hvordan fikse dette taes imot med takk )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av dekslet i motorromme så du kommer til visker armene. På den venstre er det en mutter, løsne denne og flytt viskere til riktig posisjon. Stram mutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan virke som den lille armen på motoren står 180grader feil. Har du kjørt viskerne når de har vært fryst fast eller lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært påpasselig med å fjerne snø og is på og rundt vindusviskerne, da jeg har lest om endel som har plagdes med viskerene på B6. Skjedde bare plutselig når jeg var ute å kjørte i regnvær.

I morgen skal jeg skru av deksel i motorrommet og sjekke statusen der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.