Starter ikke bortsett fra når jeg tjuvkobler den- årsak defekt tenningsbryter

Anbefalte innlegg

Har vært plaget av og til med at bilen ikke vil starte når jeg vrir rundt nøkkelen, men den kommer alltid etter noen forsøk. Så det er vel startsperren. (Har DEFA alarm)

Når jeg vrir om nøkkelen på siste hakket sånn at startmotoren går lyser noen av lampene i innstrumentpanelet, og da starter den. Om jeg vrir om og lampene ikke lyser vil den ikke starte..

Ihvertfall! Jeg har kjøpt meg vag-com som sagt tidligere og tenkte jeg skulle teste det ut i dag, så jeg koblet til men programmvaren fant ikke bilen. Greit nok, var vel noe feil med driveren.

Men når jeg skulle kjøre hjem fra jobb ville ikke bilen starte! Samme problem som før med at lysene ikke kommer på når startmotoren går, men denne gangen ville ikke bilen starte selv etter X antall forsøk!

Jeg har hele tiden tenkt at det er DEFA alarm-opplegget som fucker opp ting, så nå hadde jeg ingen annen utvei enn å rive vekk driten. Klippet vekk alle ledningene som var loddet på de orginale ledningene fra tenningslåsen og loddet sånn at alt var orginalt. Prøvde å starte med fortsatt samme problem! Og nå skjønner jeg virkelig ingenting!

Etter noen timer med tenking og bannskap ble jeg dritlei så jeg tjuvkoblet bilen sånn at den startet og jeg fikk komme meg hjem..

Noen som har noen forslag for hva jeg kan gjøre\se etter i morgen når jeg fortsetter dette eventyret? Jeg har jo forbi for ledninger så dette var jo akkurat det jeg trengte!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper defekt tenningsbakstykke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså, da får jeg ta meg en tur på møller i morgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst! Var tenningsbakstykke, skiftet det og alt funket! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.