#1 Skrevet Januar 20, 2011 Hei. Nå som det begynner og bli mildere syntes jeg det lukter vondt av varmeapparatet,helst når motoren er kald og det er rundt 0 grader ute og oppover. byttet kupefilter for ett år siden ca, kan dette være fuktig som årsak av lukt? syntes kansje det dugger litt mere enn vanlig å,men kjent over alt på teppe innevendig ikke noe fukt i bilen. å frostvæske nivået ligger på max så tviler på det er noe med varmeregisteret. noen som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2011 Her finns det forskjellige Klimarenser du kan utføre;) MANGE som har dette problemet på diverse Audier... (sikkert andre merker også) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 20, 2011 Her finns det forskjellige Klimarenser du kan utføre;) MANGE som har dette problemet på diverse Audier... (sikkert andre merker også) ja vi hadde det der jeg jobbet før, en kammerat prøvde dette, men gikk ikke lange tiden før det begynte igjen. dette var en beholder som sto inni i bilen og pøset ut noe rensemiddel mens man kjørte varmeapparatet på resirkulering. irriterende lukt hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 20, 2011 Bland litt klor med vann i en spray flaske,ta ut kupefilteret sett klimaen på max,alle dyser åpne og dusj inn der du tok ut filteret,da dreper du bakteriene som lager drittlukta.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 20, 2011 Det danner seg bakterier å sopp som det begynner å lukte av på Kondensatoren/varmeregisteret. Det betyr også at det er endel møkk som gjør at kjøle/varme effekten blir endel dårligere. Jobber som dagelig med varmepumper å aircondition og der rengjør vi registeret hvert 2 år for å holde effekten oppe hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2011 Det danner seg bakterier å sopp som det begynner å lukte av på Kondensatoren/varmeregisteret. Det betyr også at det er endel møkk som gjør at kjøle/varme effekten blir endel dårligere. Jobber som dagelig med varmepumper å aircondition og der rengjør vi registeret hvert 2 år for å holde effekten oppe hele tiden. åja, det var kansje ikke så dumt nei, har montert litt varmepumper i ett par år selv, så har selv regjort alle ribbene i innedelen med sprit for og fjerne smuss,fett og støv. så skal prøve på det. prøver det klortrikset å så satser på det blir bra da takk får alle svar,oppdaterer om problemet løser seg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2011 (endret) Det danner seg bakterier å sopp som det begynner å lukte av på Kondensatoren/varmeregisteret. Det betyr også at det er endel møkk som gjør at kjøle/varme effekten blir endel dårligere. Jobber som dagelig med varmepumper å aircondition og der rengjør vi registeret hvert 2 år for å holde effekten oppe hele tiden. Kondensatoren sitter foran radiatoren på bilen;) Fordamperen som utvikler kondens som igjen råttner inne i kjøleribbene på fordamperen og delvis i plasten i luft kanalene skaper disse bakteriene som igjen har et avfallsstoff som lukter surt som skaper dette:) Om tidligere gass/spray rens ikke har fungert lenge så anbefales høytrykkspyling av fordamper og innvendig behandling av luftkanaler i henhold til Vag sine rettningslinjer med orginalverktøy for nettopp dette:) Går med ca 1L renseveske, og er sisste utvei for biler som har gjentatte problemer med dette:) For vanlig rens brukes orginalt godkjent fordampningsveske og ultralyd renser (produserer gass av veske). Kan legge ved dette, etter at tilfredstillende rens er utført. så kan man bidra til å hindre at dette skjer så ofte ved å skru av AC (econ aktiv) ca 5min før endt kjøretur nå og da (når det er + grader ute) dette gjør at fordamper rekker å bli blåst tørr for store deler av denne kondensen som samler seg på utsiden av den, som igjen bidrar til at problemet ikke oppstår så ofte:) BTW om man tenker rense sitt anlegg selv med noen form for gass så husk å skru av AC om bilen går mens du gjør dette.. ellers kondenserer gassen bare når den kommer til fordamper og renner ut i veskeform ut av drenering under bilen før den får gjort nytta si:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 21, 2011 Kondensatoren sitter foran radiatoren på bilen;) Fordamperen som utvikler kondens som igjen råttner inne i kjøleribbene på fordamperen og delvis i plasten i luft kanalene skaper disse bakteriene som igjen har et avfallsstoff som lukter surt som skaper dette:) Om tidligere gass/spray rens ikke har fungert lenge så anbefales høytrykkspyling av fordamper og innvendig behandling av luftkanaler i henhold til Vag sine rettningslinjer med orginalverktøy for nettopp dette:) Går med ca 1L renseveske, og er sisste utvei for biler som har gjentatte problemer med dette:) For vanlig rens brukes orginalt godkjent fordampningsveske og ultralyd renser (produserer gass av veske). Kan legge ved dette, etter at tilfredstillende rens er utført. så kan man bidra til å hindre at dette skjer så ofte ved å skru av AC (econ aktiv) ca 5min før endt kjøretur nå og da (når det er + grader ute) dette gjør at fordamper rekker å bli blåst tørr for store deler av denne kondensen som samler seg på utsiden av den, som igjen bidrar til at problemet ikke oppstår så ofte:) BTW om man tenker rense sitt anlegg selv med noen form for gass så husk å skru av AC om bilen går mens du gjør dette.. ellers kondenserer gassen bare når den kommer til fordamper og renner ut i veskeform ut av drenering under bilen før den får gjort nytta si:) se her ja, her var det mye nyttig info, da ser det ut som jeg har litt å styre med imorra. men da prøver jeg dette,merket ikke noe idag, men kan gjøre det alikevel. takk for svar folkens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 27, 2011 Kondensatoren sitter foran radiatoren på bilen;) Fordamperen som utvikler kondens som igjen råttner inne i kjøleribbene på fordamperen og delvis i plasten i luft kanalene skaper disse bakteriene som igjen har et avfallsstoff som lukter surt som skaper dette:) Om tidligere gass/spray rens ikke har fungert lenge så anbefales høytrykkspyling av fordamper og innvendig behandling av luftkanaler i henhold til Vag sine rettningslinjer med orginalverktøy for nettopp dette:) Går med ca 1L renseveske, og er sisste utvei for biler som har gjentatte problemer med dette:) For vanlig rens brukes orginalt godkjent fordampningsveske og ultralyd renser (produserer gass av veske). Kan legge ved dette, etter at tilfredstillende rens er utført. så kan man bidra til å hindre at dette skjer så ofte ved å skru av AC (econ aktiv) ca 5min før endt kjøretur nå og da (når det er + grader ute) dette gjør at fordamper rekker å bli blåst tørr for store deler av denne kondensen som samler seg på utsiden av den, som igjen bidrar til at problemet ikke oppstår så ofte:) BTW om man tenker rense sitt anlegg selv med noen form for gass så husk å skru av AC om bilen går mens du gjør dette.. ellers kondenserer gassen bare når den kommer til fordamper og renner ut i veskeform ut av drenering under bilen før den får gjort nytta si:) Fordamperen såklart. Skreiv feil;) Lurt tips det du skrev ved at man kan skru av Ac`en å bare la vifta blåse tørr fordamperen før man skrur av bilen. Men er vel heller ikke mange som har tid til dette hver gang man har bruker kjøling i bilen:) Men er nok ikke dumt å gjøre dette av og til på de varmeste dagene da det blir mye kondens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...